Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ja...

Anbefalte innlegg

altså... må si meg enig med et par av folka her ja, men argumenter som "linox er dom!!!"? bra vi får vite hvor smart folka her er i alle fall...

Jeg venter for tiden på nytt hk, cpu åg skjermkort. Blir garantert å kjøre RedHat 7.2 på min nye maskin, kanskje med VMware for å spille kabal i windows?

Må si jeg har prøvd litt av hvert... har 10 os'er liggende i skuffen (KLART alle er originale).

liste:

-BeOS 5.0 Personal (kult hvis du liker å være spesiell, og har gamle pcdeler som ikke støtter nyere prog/spill uansett)

-BeOS 5.0 Pro (se over)

-Win98 (ingen kommentar...)

-Win98se (ingen kommentar...)

-WinXP "pro" (JA jeg har pro versjonen... pro my A*S)

-Corel linux (vil absolutt ikke anbefale denne)

-Mandrake 8.1 (bra nybegynner linuxOS, men litt for likt windows etter min mening)

-RedHat 7.1 (Konge)

-RedHat 7.2 (kongeRE)

-Slackware (sikkert bra, men foreløbig litt for vanskelig for meg)

En ting som overasket meg med linux var all hjelpen som var tiljengelig, ikke bare i bøker, men også i forumer på utallige nettsteder, blader på kiosker, #linuxhelp på Efnet (IRC) osv, osv...

Hvis jeg før hadde et problem i windows, fikk jeg opp en feilmelding (hvis jeg var heldig) med uforståelig kode, og en beskjed om å kontakte systemadministrator... løsningen på de "små" problemene var jo bare å restarte maskinen (noe man jo ALDRI jør når man kjører windows...).

De større problemene løste man ved å installere windows på nytt.

*riste på hodet*

Jeg blir sikkert å "kjøre" windows på min maskin etterhvert for å spille directx spill, men når (ikke hvis!) denne støtten er i orden i Wine, vil jeg sikkert slutte å bruke win helt. Diverse spillprodusenter har jo da også gitt ut komplette linux versioner av spill (Rune f.eks.).

Var sikkert mer jeg hadde tenkt å skrive... men jeg husker ikke mere nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...