Gå til innhold

Bli eller ikke? Vanskelig valg...

:utakt

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette innlegget - kan hende det er mest for å lufte litt frustrasjon.

Jeg har en bachelorgrad i reiseliv. Etter endt utdanning fikk jeg tilbud om å jobbe et år for et destinasjonsselskap i distrikts-Norge, men etter at året var omme ble hjemlengselen for stor og jeg reiste hjem til Oslo.

Arbeidsmarkedet i Oslo er noe helt annet, og det hjelper ikke akkurat på når avisene skriker mot deg "nedgang" og "krise". Reiselivsnæringen er like konjunkturutsatt som noe annet - face it, når du har lite penger er ferien kanskje det første du kutter. Som følge av det trengs det ikke like mye folk, og...ja. Jeg har fått meg jobb, men det er innenfor et annet område og jeg føler at den tiden jeg er borte fra "mitt" område er med på å gjøre meg mindre attraktiv for evt. fremtidige jobber. Jeg innser at de få, relevante jobbene som er i Osloområdet går til folk med mer utdanning og erfaring enn meg - det er naturlig.

Nå og da kommer det stillingsannonser fra selskap langt fra allfarvei. Jeg er i tvil om jeg skal søke, og flytte på meg om jeg skulle være heldig å få tilbud. Erfaringen kan være gull, men de sosiale aspektene gjør meg usikker. I tillegg har jeg en kjæreste som ikke er veldig innstilt på avstandsforhold, og som pga. egen jobb ikke er flyttbar.

Har tenkt litt på mer utdanning, men er også usikker på om det vil hjelpe å gå opp til mastergrad så lenge jeg ikke kan vise til relevant erfaring i tillegg.

Å, hva i all verden skal man gjøre..

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret du leter etter ligger i signaturen din:

Shut up be happy stop whining please

Neida. Eneste jeg kan si er at du bør gjøre det du mener er rett...

Jeg mener også at du ikke bør ta master kun for at du kanskje får bedre jobb, men det kan være lurt å ta master hvis du ønsker å fordype deg - og i tillegg ønsker å ha større arbeidsmuligheter.

En ting du ialefall ikke bør gjøre er å ta en jobb du ikke liker.

Det dukker nok uansett opp en jobb tilsutt. Hvis ikke kan du skape en hvis du sitter inne med en idé (eventuelt videreutvikle ideen under et mastergradsstudium).

Lenke til kommentar

Mer skole utelukkende for å få en bedre jobb er vel ikke det beste utgangspunktet rent motivasjonsmessig, men det ser ut til at det kanskje er den veien det bærer.

Ellers er jeg forsåvidt åpen for å bytte bransje, men jeg vet ikke helt hva utdanningen min kan brukes til, ei heller hva jeg har veldig lyst til å gjøre. Antakelig der problemet ligger - jeg er ikke sikker på hva jeg vil bruke livet til. Prøver å tenke og gruble på det for å komme fram til et svar, men..gah..vanskelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...