Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Det jeg finner litt problematisk, er at jeg allerede har runda spillet en gang og gjort de valga jeg så på som riktig.

 

Hvis jeg spiller igjen hadde det passet med noen andre valg, men vet ikke om jeg takler å være en ond karakter. Føles så feil. Jeg må isåfall kommme opp med en grundig bakgrunnshistorie elns.

 

Andre som "sliter" med dette?

Jeg sliter noe fælt med det, ja. Klarer ikke å være ond. Når jeg endte opp med å drepe Leliana, måtte jeg reloade...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ikkesant. Men hvis jeg gjør "Mine egne valg" ender jeg opp med å spille akkurat som jeg gjorde første gangen. Får kanskje lage en mage, og bruke templernes sin langvarige undertrykkelse som utgangspunkt for hans vridde psyke og innestengte sinne.

 

Men, det blir ikke lett. SYnes utviklere av spill kunne ha brukt litt mer tid på det med "good vs evil". De slemme valga i liknende spill har ofte for å være ganske tåpelige/barnslige.

 

Witcher var enestående på det der. Alt kunne tolkes etter skjønn.

Lenke til kommentar

F****. Jeg får PRØVE å spille en ond character. Men det blir vel som med Fallout 3, da jeg starta som ond og ga opp like før jeg skulle sprenge Megatown. Merklige greier det med rpg spill og det å være ond.

 

Har null problemer med å slakte allt mulig rart i spill som gta, just cause, til og med sims 3, portal og alle slags fps spill ( da jeg lagde meg en psykopat som far, som holdt familien fanget i kjelleren uten å gi dem mat ) men i rollespill føles det for feil :(

Endret av asad
Lenke til kommentar

Haha! Enig i mye av det som blir sagt her. I sånne spill ender jeg som regel opp med én "go'save" hvor jeg lager en karakter jeg liker, og tar de valgene jeg føler er riktige. Så spiller jeg kanskje en eller flere ganger til, men da med en annen karakter, hvor valgene underveis blir mere av typen får prøve noe annet den gangen her da. Det er seff morro å utforske dybden i spillet ved å se hvilke utfall forskjellige valg gir, men det er som regel også "go'saven" som engasjerer mest.

Lenke til kommentar

Sliter med "The Mother"

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal drepe henne. Jeg drepte "the father" så jeg står helt på egenhånd.

Jeg så en film på youtube hvor en kar sa at jeg ikke burde drepe tentaklene, for da ville det spawne slike "childers" eller hva de heter. Men tingen er at de gjør det automatisk så lenge de har mottatt en del dmg. På den filmen jeg såg på youtube drepte han som spilte "the mother" på under 1 min på nightmare...jeg sliter på easy. Noen tips? Jeg har ikke oppgradert våpnene mine noe veldig :/

 

 

En ting jeg synest er litt teit, som jeg savner fra Origins er det at du kan prate med medlemene i gruppa.

Lenke til kommentar

Sliter med "The Mother"

 

The Mother er uten tvil den vanskeligste bossen i spillet, Origins inkludert. Jeg måtte faktisk loade et par ganger første gang jeg drepte ho. Har ikke loada pga wipes siden første walkthrough da jeg var noob.

 

De derre tentaclene er jævlige nok som det er... men når childs kommer blir det jo enda verre... overwhelm ftl...

 

The Mother is a bitch!

Lenke til kommentar

Sliter med "The Mother"

 

The Mother er uten tvil den vanskeligste bossen i spillet, Origins inkludert. Jeg måtte faktisk loade et par ganger første gang jeg drepte ho. Har ikke loada pga wipes siden første walkthrough da jeg var noob.

 

De derre tentaclene er jævlige nok som det er... men når childs kommer blir det jo enda verre... overwhelm ftl...

 

The Mother is a bitch!

 

Har du klart The Mother da? Noen tips? prøvde så mange ganger at jeg til slutt bare ga opp og runna Morrowind istedet for ente gang. Var nær nok 1 gang. Bare 1 par spells elns igjen. Hadde 1 char igjen som ikke var då og det var en hunter..men så kom childs å drepte han. Skjønner ikke at folk har klart henne på 15 sec på nightmare...

 

Edit: Her er et par bilder fra Awakening. (Har forminsket de noe voldsomt)

 

screenshot2010041202475.jpg

screenshot2010041220503.jpg

screenshot2010041312241.jpg

screenshot2010041313034.jpg

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Har du klart The Mother da? Noen tips?

 

Har tatt henne to ganger... begge ganger på hard. Slet voldsomt første gangen... hadde kun en warrior da. 1 warrior (tank), 1 rogue (melee), 2 mages (spirithealer, blood). Hadde store problemer med å holde magene i live. Måtte resurrecte healern med den derre extra-powertingen man får. Var slitsomt uten noe særlig aoe.. eneste grunnen til at jeg klarte det tilslutt var en voldsom bruk av pots :p

 

viktig å bruke de extra-powergreiene man får. (heal, aoe-stun, singletarget damage og ressurrect?? husker ikke helt.. har ikke spilt på over en måned)

 

med tre warriors og en aoe-mage var det mye lettere. måtte bruke en del pots her også... men 3xtaunts og AOE gjorde det lettere både på tentakler og childs. med en gang childsa spawna tok jeg force field (for å unngå overwhelm) på magen slik at warriorsa fikk aggro med taunt.når den gikk ut aoe'a jeg dem til døde.

 

det er det eneste jeg husker dessverre.. husker ikke fighten så voldsomt godt bortsett fra childs og tentakler.. kan ikke si om jeg vet om det er sant at childs spawner når tentakler dør... syns det spawna childs hele tiden jeg :/

Lenke til kommentar

Gjør som jeg nylig har gjort. Kjøp origins nå, koster kun 199 (for PC) på platekompaniet (og kanskje billigere andre steder også) og spill det. Når jeg er ferdig med Origins håper jeg at awakening har falt litt mer i pris slik at det blir billigere enn de 299 det nå koster. Nå har jeg også tid til å finne awakening rimelig på på nett og eventuelt bestille det der istedet.

 

Er på vei inn i slottet i Redcliff nå. Liker spillet godt så langt, men har fortsatt mye å lære. Liker ikke at folka mine bytter mellom targets litt for fort i stedet for å drepe ferdig den de slår på. Selv om jeg sender en på et target, og bytter til neste karakter for å gi ordre i realtime, så vil den første litt for ofte plutselig bytte target. Jeg har satt tactical saken på controller på morrigan, defender på alisair, og scrapper på de andre. På noen har jeg laget enkelte nye kommandoer også. Mulig jeg må prøve meg uten den autopiloten litt for å se om det blir bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med Northern. DAO er desidert ikke det største rpg spillet, basert på en del faktorer. Personlig synest jeg Gothic serien passer meg utmerket. Risen tilhører vel i "Gothic" serien den også, men ikke fult så bra, men det er et mye større RPG en DAO. Men det er etter min mening Dragon Age som har den beste storytellingen og måten å fortelle den på i denne generasjons spill.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...