Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Så vidt jeg vet har ikke BioWare noen planer om å slippe det på noe annet enn PSN for PS3.

Det koster nok ca 300-350kr for ekspansjonen på 360 og PC i Norge også. Dessuten er Awakening lengre enn de fleste spill som slippes nå til dags så synes det er en grei pris.

 

Kjipt.

 

Jo, men for en som ikke har noen problemer med å handle fra utlandet, så er det surt å se den pakka til ca 145kr til xbox og PC, mens oss ps3 eiere må nødt til å betale 349kr.

 

Greit nok at pakka sikkert er meget innholdsrik og lengre enn visse andre spill som kommer til salgs, men jeg pleier som regel å være veldig tålmodig og vente til spilla kommer under 200kr, liker ikke å betale mer enn maks 200-250kr tilsammen, og PSN er vel ikke kjent for å kjøre super tilbud ganske fort.

 

Menmen, sånn er det. Får satse på at de setter ned prisen etterhvert, må uansett gjøre ferdig origins først, så får vi se om det kommer noe tilbud på PSN, eller om BioWare legger ut også en ps3 versjon i butikkene.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det vel på tide snart med en ny walkthrough. Hvordan er det med DLC og awakening, alt funker som det skal?

 

Når du skal lage ny character, og velger Dragon Age: Awakening starter man i level 18, altså ikke i f.eks Orzamar, men i en eller annen by, under et angrip av orker. :dontgetit: Ble så skuffet over at man ikke kunne starte på level 1, at jeg dreit i hele dlc'en, og laget en ny character på Origins.

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide snart med en ny walkthrough. Hvordan er det med DLC og awakening, alt funker som det skal?

 

Når du skal lage ny character, og velger Dragon Age: Awakening starter man i level 18, altså ikke i f.eks Orzamar, men i en eller annen by, under et angrip av orker. :dontgetit: Ble så skuffet over at man ikke kunne starte på level 1, at jeg dreit i hele dlc'en, og laget en ny character på Origins.

 

Åja, så man må lage ny char altså, helt fra bunn av? Hva med hovedpersonen fra origins da?Han døde i mitt tilfelle men, hvis jeg går en annen vei, kan jeg fortsette med han?

Lenke til kommentar

Det ville vært jævlig rart ja. Men muligheten er der, selv om det jo da er .. rart, som du sier. Om du ikke vil ha det rart - lag en ny character du.

 

Vel, jeg skal spille gjennom origins på nytt , så fortsetter jeg nok samme char. Jeg skal klare å rettferdiggjøre det i hodet mitt på en eller annen måte, rollespillern som jeg er :)

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig ferdig. Hadde gjort ferdig det Landsmeet greiene, så tatt en pause. Var ikke så mye igjen, men har nå altså gjort ferdig siste biten. Siste save gamet mitt er på nesten 79 timer. Det er ikke så verst for et single player spill :-)

 

 

Jeg likte Landsmeet og slutten veldig godt. Det var de to delene som var favoritt-øyeblikkene, for det var her du gjorde de største personlige valgene. Jeg henretta Loghain, dumpa Leliana (som jeg hadde fullført romansen med likevel) og gifta meg med Anora og valgte henne til å styre som dronning, og smelte Morrigan på tjukken (hadde jo ikke lyst til å ofre meg selv). Selve kampen mot archdemon-dragen var lettere kaotisk, og jeg vant uten noen spesiell taktikk. Jeg bare styrte Wynne og Morrigan som for det meste brukte healing, mens min warrior og Alistair stort sett slo på dragen. Eneste reinforcement jeg brukte her var magikere. Dukka opp et par andre tullinger også, uten at jeg fikk med meg så mye av hva de gjorde. Greide archdemon-kampen på første forsøk, og tror hele gruppa mi var level 20. Var grei nok finale, men liker bedre intelligente fiender du kan snakke litt til før du kapper av dem hodet, men greit nok. Føltes mer ut som det var en vanlig dag på jobben for en Gray Warden, og ikke en så spesiell hendelse som det egentlig var.

 

 

 

Hvordan var deres slutt på spillet, og hvilke valg tok dere?

Lenke til kommentar

Om du henter inn den døde karakteren din får du vel styre en Orlesian Warden.

 

Hvis du starter en awakening-save med en gammel character starter han/hun på den levelen du var når du drepte archdemon. Med alt inventory du hadde på det tidspunktet. Hvis du vil ha gear som partymembersa hadde på seg kan man gå inn på "epilogue"-saven din (blir lagret etter epiloguen) for å legge ekstra ting i inventoryet. Hvis du ikke allerede er level 25 anbefaler jeg å gjøre det her før man eksporterer til awakening. Dette gjøres da ved å booste xp i treatieskassene ved "ambassadørene" i partycamp. Enkleste måten å gjøre dette på er å gi penger til redcliffe. Ved å være lvl 25 når man eksporterer gjør at man får tilgang til de nye talentene med en gang man starter awakening. Hvis man starter ny char (som orlesian warder) så starter man som level 18 og må levle ganske mye før man får teste ut nye spells.

Lenke til kommentar

Det er litt gøy med alle valgmulighetene du har, du kan for eksempel velge å være en drittsekk mot folk, med å ta valgmuligheter som gjør at du er frekk mot folk. Selv har jeg valgt å være snill som et lam mot duncan, men en drittsekk mot alle andre. ( har akkurat startet )

Lenke til kommentar

Fant ut nå nettop at eg fikk shale med spillet. Eg har skrevet inn koden på min bruker og alt det der, men når eg går inn på DLC innpå spillet og updater så kommer den aldri opp. Noen som har en forklaring på dette? :p

 

Sikkert fordi du er for treig. Dag 1 DLC-et skulle visst bare være tilgjengelig en periode.

Lenke til kommentar

Det jeg finner litt problematisk, er at jeg allerede har runda spillet en gang og gjort de valga jeg så på som riktig.

 

Hvis jeg spiller igjen hadde det passet med noen andre valg, men vet ikke om jeg takler å være en ond karakter. Føles så feil. Jeg må isåfall kommme opp med en grundig bakgrunnshistorie elns.

 

Andre som "sliter" med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...