Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Eg startet en dverg warrior og har nå nettop kommet til redcliff og vert med i kampen den natta hvor vi skulle hålle zombiene vekke til soloppgang.

Synes faktisk det ble lettere etter Redcliffe. Kanskje fordi Morrigan fikk healing.

 

Selv om jeg vanligvis ikke er så glad i slikt, brukte jeg en respec mod som du lett finner på Bioware's SocialNetwork, fordi jeg ikke ville bytte ut noen i partyet mitt. Jeg forandret litt på skillsa til Morrigan slik at hun healer like bra som Wynne. Mest fordi shapeshiftingen var så ubrukelig.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Så, hvor mange timer gameplay snakker vi om i Awakening?Jeg brukte ca 120 på Origins. Er det ca halve lengen eller?

 

edit: altså, for de som brukte la oss si 50 timer feks, er ekspansjonspakken ca halvparten av innholdet i origins? ( noe jeg håper på )

Endret av asad
Lenke til kommentar

får slenge inn noen tips jeg og da.. Jeg er på min første playthough, spiller på hard og har seff ikke healer med i gruppen :)

 

Healer = mindre dps.. healer er i veien.. healer er kjempeoppskrytt selv på hard (som ikke er hard når du spiller mage, bruk heller potions + første healing spell på magen din)

 

Mage er sinnsykt overpowered, helst spiller du selv som mage, uansett bør du styre han hele tiden:

 

Cone of cold (beste spellen i spillet by far, kombiner med 2xcrit attacks fra en warrior two hander, i tillegg til den earth spellen til magen, crushing prison om du vil = 4 personer død før kampen i det hele tatt har startet)

Crushing prison (fantastisk god)

Force field (vanvittig kjekk å ha mot ting som drager og andre store ting)

Hexes (ta den som gir deg slik at alle slag blir crit, og den som gjør at fienden ikke kan treffe deg uten å critte)

 

Videre kan mass paralysis være kjekk.

 

Setter du opp magen som dette, og bruker han rett, cone of cold 2-3 ganger per kamp så er du i praksis udødelig :)

 

gruppen jeg bruker er forresten; Mage, Zhevran, Sten og Allistair

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Så, hvor mange timer gameplay snakker vi om i Awakening?Jeg brukte ca 120 på Origins. Er det ca halve lengen eller?

 

edit: altså, for de som brukte la oss si 50 timer feks, er ekspansjonspakken ca halvparten av innholdet i origins? ( noe jeg håper på )

 

Jeg har runda Origins 4 ganger. Den saven der jeg brukte lengst tid var på ca. 60 timer. Første playthroughen min på Awakening var på 21 timer. Gikk nok glipp av en del ting også... var nok noen quests jeg ikke fikk gjort før siste questen osv.

 

Om det er verdt det? Digger man Dragon Age så gjør man det... selv om jeg faktisk betalte mer for Awakening enn jeg gjorde for selve Dragon Age.

Lenke til kommentar

Jeg brukte 40 timer på Origins, og 20 på min første gjennomgang av Awakening. Dette var dog uten å gjøre ferdig i nærheten av alle questene, deriblant hadde jeg en del oppdrag som jeg skulle gjøre for folk i teamet mitt igjen.

 

Når det gjelder taktikk og slikt, 2x mages er genialt. Jeg har personlig healing på begge magikerne mine, men nødvendig er det kanskje ikke. Spilte også gjennom hele Awakening på hard uten problemer, selv om et par av bossene ble svært vanskelige.

 

Hett tips: I Awakening kan du bygge et monster av en tank hvis du vil. Få tak i de nye spesialiseringene, og start tanken din fra bunnen (du kan respecce både skills og poeng og alt annet for en liten sum). Da kan du bygge opp en tank med ekstremt med helse, og i tillegg bruke to av de nye spesialiseringene som er geniale for tanker. (Spirit Warrior har massive evade-moduser, og Guardian har MMO-aktige teknikker for beskytting av gruppen). I tillegg har man en rekke nye moduser som øker "hat" mot tanken.

 

Hvis du i tillegg oppgraderer sverd/skjold-teknikkene til fullt (få deg Carapace!) så sitter du igjen med en tank som både drar masse aggro, og tåler svært mye. Med en slik setup vil alt unntatt bosser være cake walk.

Lenke til kommentar

Har en warrior i partyet, og syns det bare er slitsomt. Går rundt og lager en puls-lyd hvert 3 sekund. -.-

 

det der talentet er irriterende ja...

 

Er forøvrig litt i tvil om jeg er fornøyd med ekspansjonen egentlig...

 

Hadde ikke samme følelsen som første gang jeg fyrte opp Dragon Age. Men men.. kommer nok til å runde den et par ganger til for å "sjekke" om dette stemmer :D

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvordan folk greier å bruke 120 timer på dette spillet. Spilte selv nettopp gjennom spiller og gjorde alt av quests bortsett fra "Love Letters" questen. Fikk til og med achivment for å ha vært i vært eneste område i spillet, men rundet fortsatt spillet på 26 timer.

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvordan folk greier å bruke 120 timer på dette spillet. Spilte selv nettopp gjennom spiller og gjorde alt av quests bortsett fra "Love Letters" questen. Fikk til og med achivment for å ha vært i vært eneste område i spillet, men rundet fortsatt spillet på 26 timer.

 

Det var faktisk nærmere 135 timer for min del, men jeg trakk fra 15 timer som jeg muligens var borte fra pcen. Vel, jeg tok meg god tid, leste alt, gjerne flere ganger for å få bedre oversikt. Brukte veldig ofte gåhastighet, særlig i byene.

 

Ble mange timer til slutt gitt.

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvordan folk greier å bruke 120 timer på dette spillet. Spilte selv nettopp gjennom spiller og gjorde alt av quests bortsett fra "Love Letters" questen. Fikk til og med achivment for å ha vært i vært eneste område i spillet, men rundet fortsatt spillet på 26 timer.

 

Snakker du om det opprinnelige spillet, eller Awakening?

Tror det er få som har brukt 120 timer på awakening, det er vel heller umulig.

 

Hvis du har klart å runde det opprinnelige spillet på 26 timer så må du ha vært lovlig kjapp ...:p

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre hvordan folk greier å bruke 120 timer på dette spillet. Spilte selv nettopp gjennom spiller og gjorde alt av quests bortsett fra "Love Letters" questen. Fikk til og med achivment for å ha vært i vært eneste område i spillet, men rundet fortsatt spillet på 26 timer.

 

Kanskje fordi det er SINNSSYKT mye dialog pluss ting å lese om som alene tar et par titallstimer. Hvis du skipper alt av dialog og bare kjører gjennom alt uten å lese i loggen, så kan det sikkert spilles gjennom enda fortere enn det du klarte også.

Lenke til kommentar

Det var faktisk nærmere 135 timer for min del, men jeg trakk fra 15 timer som jeg muligens var borte fra pcen. Vel, jeg tok meg god tid, leste alt, gjerne flere ganger for å få bedre oversikt. Brukte veldig ofte gåhastighet, særlig i byene.

 

Ble mange timer til slutt gitt.

Tenkte faktisk ikke helt over codex'en som du kan lese. Da kan jeg godt forstå, men syns fortsatt 100+ timer fortsatt er litt i overkant, men hva vet jeg som ikke har lest alt og gådd sakte i byene etc.

 

 

Snakker du om det opprinnelige spillet, eller Awakening?

Tror det er få som har brukt 120 timer på awakening, det er vel heller umulig.

 

Hvis du har klart å runde det opprinnelige spillet på 26 timer så må du ha vært lovlig kjapp ...:p

Awekening nei, men ville ikke hatt noe imot hvis spillet var så langt. Kanskje grunnen til at jeg brukte 26 kommer av at det var min mitt andre run-through av spillet så jeg viste sånn sett hvor alt var og kunne skippe de fleste dialoger ved å vite hva jeg ville svare på forhånd

 

På min første karakter så brukte jeg 40 timer. Men ikke noe å klage over. Hvis noen for 40, 50, 100+ timer ut av spillet så kan man bare si at du får mye for pengene.

Lenke til kommentar

Har spilt en god stund nå og eg hadde bestemt meg for å blir templar. Eg kom nettop lvl 13 og da såg eg at eg var noe som het champion?! Hvordan i heiteste blei eg det? Kjenner eg blir litt irritert på hele greia, og eg gidder ikke å starte på nytt igjen. Noen som kan gi meg en link til en god respec addon?

 

Mvh.

 

Edit: Må bare advare at eg har 0 erfaring med slike rollespill :p

Endret av Kellu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...