Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ikke sikker på om dette har blitt spurt om før, og vil ikke lese så mye i denne tråden for det er mange spoilers her som ikke er skjult.

Det jeg lurer på er følgende: Er i mage toweret, der møtte jeg det monsteret som sendte meg til drømmeland. Drepte Duncan etc. Det jeg sliter med er å finne det som skal knuse de massive dørene. Har tatt de 6 forskjellige stedene, har mus, flamme og spirit skikkelsene men mangler da tydeligvis en. Har lett overalt.

Kan noen fortelle meg hvor, eller hva jeg skal gjøre?

takk

Den som knuser dørene er

golemen. I området "Mage Asunder" vil du få golemform som slår ned dører lett.

 

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat fått med meg Zevran, og vurderer kjempe om jeg skal ofre Leliana (lockpicking) for zevran (maks dps)..

 

Noen innspill? En kompis mente at han aldri hadde fått noe useful i låste kister, men at det genererte mye penger..

 

Spiller selvsagt på hard så jeg ønsker egentlig å spille med en så optimal gruppe som mulig, selv om spillet har vært enkelt frem til nå så snur det vel fort, bare vært i redcliffe og lothering :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Har akkurat fått med meg Zevran, og vurderer kjempe om jeg skal ofre Leliana (lockpicking) for zevran (maks dps)..

 

Noen innspill? En kompis mente at han aldri hadde fått noe useful i låste kister, men at det genererte mye penger..

 

Spiller selvsagt på hard så jeg ønsker egentlig å spille med en så optimal gruppe som mulig, selv om spillet har vært enkelt frem til nå så snur det vel fort, bare vært i redcliffe og lothering :)

 

Eneste grunnen til at man burde ha lockpick i mine øyne er så man får mana/health potions og kodekser. Men HP og MP får man andre plasser også, så det er null problem. De beste våpnene får man som regel på hemmelige plasser som er forklart litt lenger oppi her, så penger er vel i grunn ikke så veeeldig viktig heller.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet til der jeg springer rundt alene og da slo det meg hvor dårlig ranger er solo. Alt av special abilities har jo ALT for lang casting time. Selv om jeg ser mobs på LANG avstand rekker jeg ikke å fyre av en snare før de har kommet frem til meg:/

 

Hadde det ikke vært for at jeg kan gjøre meg om til div skapninger hadde jeg re rollet for lenge siden.

 

En ting jeg savner er en Dverg, hvor finner jeg en Dverg som vil være med meg? no har jeg 2 alver (inkludert meg selv) 3 mennesker, en golem og en annen rase (husker ikke navnet).

Lenke til kommentar
Da har jeg kommet til der jeg springer rundt alene og da slo det meg hvor dårlig ranger er solo. Alt av special abilities har jo ALT for lang casting time. Selv om jeg ser mobs på LANG avstand rekker jeg ikke å fyre av en snare før de har kommet frem til meg:/

 

Hadde det ikke vært for at jeg kan gjøre meg om til div skapninger hadde jeg re rollet for lenge siden.

 

En ting jeg savner er en Dverg, hvor finner jeg en Dverg som vil være med meg? no har jeg 2 alver (inkludert meg selv) 3 mennesker, en golem og en annen rase (husker ikke navnet).

 

*Stealth*

Lenke til kommentar

litt usikker på hvordan jeg skal sette opp gruppa mi.

Det jeg brukte var:

Meg full spec ranger (singel target dps)

Alistair: Tank

Morrigan: respecca til AOE mage med masse AOE

Golem: som dps og off tank.

 

 

Her var det mye aoe og store grupper mobs var ikke noe problem, men jeg savnet melee våpen så jeg byttet til:

Meg full spec ranger (singel target dps)

Alistair: Tank

Wynne: Healer

Zevran: (assassin singel target dps)

 

 

 

 

 

Men helt siden jeg fant ut at det var berserker i spillet hadde jeg lyst på en, min første char var en warrior men respeccet siden det var så mange warriors å velge mellom og jeg følte at det var mer brukt for en "sikkerlig" rouge. Så spm er hvem har mest skade av en berserker og en assassin? og bør en warrior gå for 2h eller DW? har en 2h warrior men likte ikke helt det siden han var konstant tom for stamina, er det ikke en stamina pot? Mage har det så "enkelt" som hele tiden kan drikke mana pots for å fyre av mer spells.

 

Jeg finner heller ikke dverge byen. 

 

Admin: prøvde å uploade et bilde og fikk denne meldingen: Upload failed. Please ask the administrator to check the settings and permissions

Lenke til kommentar
litt usikker på hvordan jeg skal sette opp gruppa mi.

Det jeg brukte var:

Meg full spec ranger (singel target dps)

Alistair: Tank

Morrigan: respecca til AOE mage med masse AOE

Golem: som dps og off tank.

 

 

Her var det mye aoe og store grupper mobs var ikke noe problem, men jeg savnet melee våpen så jeg byttet til:

Meg full spec ranger (singel target dps)

Alistair: Tank

Wynne: Healer

Zevran: (assassin singel target dps)

 

 

 

 

 

 

Men helt siden jeg fant ut at det var berserker i spillet hadde jeg lyst på en, min første char var en warrior men respeccet siden det var så mange warriors å velge mellom og jeg følte at det var mer brukt for en "sikkerlig" rouge. Så spm er hvem har mest skade av en berserker og en assassin? og bør en warrior gå for 2h eller DW? har en 2h warrior men likte ikke helt det siden han var konstant tom for stamina, er det ikke en stamina pot? Mage har det så "enkelt" som hele tiden kan drikke mana pots for å fyre av mer spells.

 

Jeg finner heller ikke dverge byen. 

 

Admin: prøvde å uploade et bilde og fikk denne meldingen: Upload failed. Please ask the administrator to check the settings and permissions

 

 

Det er vel assassin som gjør mest damage, men tåler da mye mindre. Om du er warrior må du nesten bruke ett 2h våpen siden warrior classen baserer seg mye på streanght (kraft) mens assassin baserer seg på cunning/agility (speed).

 

Vel det er bare å putte poeng i willpower attributen når du levler, så får du mer stamina. Om jeg ikke husker helt feil så får du vel bittelitt stamina ved å bruke "injury kits" ? Er vertfall noen planter (herbalism) som gir deg stamina.

 

Edit: Dvergebyen er omtrent øverst i venstre hjørne (forbi redcliff og over der du får den golem hencheman'en)

Endret av xitto
Lenke til kommentar

takker for godt svar.

 

 

 

 

Vel det er bare å putte poeng i willpower attributen når du levler, så får du mer stamina. Om jeg ikke husker helt feil så får du vel bittelitt stamina ved å bruke "injury kits" ? Er vertfall noen planter (herbalism) som gir deg stamina.

 

Men problemet er at som Warrior trenger jeg Str,Dex og litt con. Så det er rett og slett ikke plass til wis. En annen ting, bruker dere self buffs som aim, defensive fire, rapid fire osv eller sparer dere stamina til abilities? Er selvsagt noen som må brukest som taunt hos warrior.

Lenke til kommentar

Jeg var en dps warrior, så jeg brukte ikke mye selfbuffs med tanke på at det drainer stamina noe voldsomt, sparer heller til damage abilities. Slik spilte jeg.

 

Meg selv: dps warrior/templar (templar var bare for å få achievement). Brukte bare 3 dps abilities og fokuserte mer på enchantment, strength og bra våpen for dmg.

Leliana: 1 Teambuff. Kontrollerte aldri Leliana med mindre jeg skulle lockpicke.

Wynn: Kontrollerte henne bare når jeg skulle flytte henne fra en faresone eller for team-heal.

Alistair: Som de aller fleste så var Alistair tank hos meg også. Brukte 2 selfbuffs her. Threat og Shield Mastery eller hva det het. Her var det ikke så viktig hvor mye stamina han hadde.

 

Nøkkelordet for dps er vel egentlig bare å ha en viss balanse mellom selfbuffs og abilities. Som sakt så fokuserte jeg mer på wep.damage og enchantments. Hadde flust med 'dmg vs darkspawn' enchants. Tror jeg hadde nermest 50 dmg pluss vanlig wep dmg. Tok de fleste darkspawns med 1 slag uavhengig av crit eller vanskelighetsgrad (med unntak av nightmare). Abilities kom bare som en bonus.

Endret av xitto
Lenke til kommentar
har spillt spillet i 3-4 timer nå og syes det virker som et spill med sinnsykt potensiale, bortsett fra at der er altfor, altfor mye snakking og dialoger, og for lite dreping.

 

Er det slik hele spillet? eller bare i begynnelsen?

 

dialogene i spillet er jo fantastisk bra :)

Spesiellt dialogene mellom folkene du får med deg er HELT geniale :)

 

men ja.. som han over sier, om du ikke liker rollespill så..

Lenke til kommentar
Det er derfor det heter "Roleplaying game" ikke "3rd person shooter". Sorry, kiddo.

 

er helt klar over at det er et rollespill. Liker rollespill, men ikke med så sinnsykt langtrukne dialoger. Virker også ofte som om de 4-5 svaralternativene du får egentlig betyr akkurat det samme, og gir ikke noen forskjellige konsekvenser.

 

Fallout 3 er et av favorittspilla mine, men måten de gjorde det på var mye bedre synes jeg. en person sier kjappt hva du skal gjøre, så stikker du ut og gjør det, med mye dreping involvert :)

 

Da tolker jeg det som et Ja at hele spillet har mye dialoger, og relativt lite action?

 

Trur kanskje jeg kommer til å spille gjennom det fordeom. Hvilke classer anbefaler dere?

har spillt mage til nå, men har valgt så mye teite trylletriks at jeg tror jeg starter på ny. Eller går det an å respecce?

Lenke til kommentar
Det er derfor det heter "Roleplaying game" ikke "3rd person shooter". Sorry, kiddo.

 

er helt klar over at det er et rollespill. Liker rollespill, men ikke med så sinnsykt langtrukne dialoger. Virker også ofte som om de 4-5 svaralternativene du får egentlig betyr akkurat det samme, og gir ikke noen forskjellige konsekvenser.

[...]

 

Vil anslå at det er ca 1/3 prating og 2/3 action. Dialogene og historien er imidlertid det som gjør spillet genialt etter min mening. Og valgene kan trekke forholdet mellom karakterene og selve hovedhistorien i svært ulike retninger. Man bør også ta seg tid til å lese codex for å få mest ut av spillet.

 

Vil man ha run&gun er ikke Dragon Age riktig valg, men setter man pris på en storslått fantasy-historie vil titalls timer rase avgårde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...