Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Jeg ville anbefale deg å dra til Lothering etter du er ferdig med Orsamar, så dra til Redcliffe castle og så til Circle Tower før du drar til Orsammar.

 

Du bør ikke ha en bueskytter hvis du vil ha damage, den eneste grunnen til å bringe en bueskytter, da en rogue, er for å åpne kister osv men en rogue gjør betraktelig mer damage som dual wield. En god startercombo er Alistair, Morrigan, deg og en valgri avhengig av din egen klasse.

 

Du bør putte et healing point i talent treet til Morrigan med en gang og sette henne som controller i tactic panelet. Deretter bør du få Blizzard asap. Den er helt syk sammen med dual wieldere da alle blir frozen og du kan plukke en og en som knuser hvis du critter.

 

Wynne er ikke god, hun healer bra men har nesten ingen crowd controll, noe Morrigan er veldig flink til. Men bruk tactic treet til å velge rollene deres som de gjør når du ikke styrer dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet nylig som rogue, og satset stort sett alt i buen. Det eneste annet er ett i Dual-wield for å gjøre mer skade med det sekundære våpnet, samt så mye som mulig i stjeling. Foreløpig er jeg på vei opp i det tårnet og har ikke hatt noe problem i det hele tatt. Tvert imot har det være ganske enkelt. Buen gjør ikke så mye skade for hvert skudd, men husk man skyter ofte og på lang avstand. Som regel mister en fiende rundt 2/3 av helsen før han når bort til meg, og da står to stk klar med sverd. Har man i tillegg to bueskyttere og tar seg tid til å snike seg frem kan man ofte kverke fiender uten at de når frem engang. (spesielt om man klarer å lokke en fjott mot seg uten at de andre reagerer.)

Lenke til kommentar

Mest nyttefulle spelen er jo nødt til å være Cone of Cold og Blizzard. Blizzard tar jo ut et et helt rom med folk og Cone of Cold er helt flott når det er mange folk rundt folka dine. Og når det kommer en ogre løpende og man bruker cone of cold også blir han shattered på første slaget :D Spilte først med en warrior med 2-hånds våpen og kjørte den snille linja. Nå er jeg mage og kjører en røffere linje(sparker opp dører, er frekk mot folk etc.) eneste var at på warrioren klarte jeg å true hu prestedama i redcliff, mens på magen gjorde jeg ikke det :p

 

Et spørsmål bare: Er det mulig å bli sammen med hu chantry dama som du plukker opp i Lothering. tafsa mye på Morrigan med warrioren, men hu stakk jo bare til slutt, så tenkte jeg skulle prøve meg på hu andre isteden med magen:P

Lenke til kommentar
Da sitter jeg her med Dragon Age som kom i posten i dag ... Dog, jeg lurer litt på. Hvordan er mod-communityet til dette spillet? Er det noen mods å finne? Noen som en "MÅ" ha?

Jeg har lagt inn noen mods. Jeg har ei kiste i leiren til å legge fra meg stæsj, jeg har en re-spec mod siden jeg angra på spells/skills til Morrigan og Leliana, og ellers er det bare grafikk-mods. Jeg har forandra ansiktene på de to nevnte karakterene slik at de ligner mer på consept-art-bildene, som jeg synes passer mye bedre.

Lenke til kommentar
Om jeg forstår det rett har du vært i Orsamar, blitt en Grey Warden, dratt opp i tårnet og prøver nå å få folk til å bli med i kampen mot darkspawn. Hvordan har turen vært til nå? Hvem har du med på laget, og hva spiller du selv? Etter egen erfaring holder vanskelighetsgraden seg ganske konstant, selv om enkelte kamper er vanskeligere enn andre.

Dette stemmer. Jeg har blitt en Grey Warden, hatt kampen mpt darkspawn, våknet opp hos heksejenta (Veldig dårlig på navn, dessverre), og tok nå turen videre til Orsamar med et kort stopp innom "flyktningsleieren" fra kampen mot darkspawnene.

Hvem har du med på laget, og hva spiller du selv? Etter egen erfaring holder vanskelighetsgraden seg ganske konstant, selv om enkelte kamper er vanskeligere enn andre.

Jeg er selv Mage men føler selv at jeg må konstant være healer. Er dette riktig? Average levelen min i partyet er vell rundt 8, og ihvertfall ikke høyere. Jeg vet heller ikke om jeg skulle vært i en høyere level ettersom jeg sliter sånn? Ettersom jeg er veldig dårlig på navn kan jeg si klassene jeg bruker. Det blir meg selv, Mage, heksejenta, mage, rogue, og warrior med skjold. Setter resten i spoiler ettersom det kan spoile litt.

 

Jeg har nå kommet til den turneringen, der jeg har fått rekrutert 2 dverger som skal hjelpe meg å kjempe i turneringen. Jeg tror selv jeg er på siste utfordring der jeg blir totalt dominert. Jeg er alltid nødt til å heale, og ikke dette hjelper i det lange løpet.

 

Ellers tusen takk for hjelpen. :)

 

Jeg ville anbefale deg å dra til Lothering etter du er ferdig med Orsamar, så dra til Redcliffe castle og så til Circle Tower før du drar til Orsammar.

Problemet er at jeg ikke greier å komme meg forbi Orsamar. Men ellers tusen takk for tipsene. :)

Lenke til kommentar

Orzammar skal visst være det vanskeligste stedet å starte. Det er vel kanskje også derfor Bioware forsøkte, nyttesløst, å hinte om at du heller burde reise til f eks den menneske-landsbyen først ("Arl Eamon can help us, he can vote against Logain, ect ect!" .. "oh, I guess you CAN travel to some dwarf-city or somethin, but eh...") :)

Lenke til kommentar

Mage toweret er jo det nest letteste. ER jo ikke noe problem å kombinere en mage med både dmg og healing talenter. Så lenge du har Cone of Cold, Blizzard og minst første heal talentet så er du good. Kan jo også kjøre spirit healer for group heal som er ganske grei.

 

Edit: fade saken er forvirrende i begynnelsen, men fant ut av det til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...