Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler definitivt å skaffe tilleggspakkene. De er jævlig billige, tross alt.

Jeg har tilleggspakkene. Fikk de med da jeg kjøpte deluxe edition. Jeg fikk lastet ned og innstallert alt bortsett fra The stone prisoner. Det failet flere ganger i går når jeg prøvde. Når jeg skulle prøve igjen i dag for første gang så stod det at jeg må ha 1200 points for at jeg skal få det. Eneste mulighetene er "buy this content"...

Sendte akkurat et brev til BW via DAO's hjemmeside

Lenke til kommentar

Har du prøvd og kjøre daupdater som admin? Den daupdater ligger i spillmappa, og det kan ofte hjelpe og kjøre den som admin hvis du har trøbbel med dlc'ene itl spillet. Er mange som har hatt trøbbel med dem, blant annet jeg. Men etter og ha kjørt den som admin så funker alt bra igjen ;)

Lenke til kommentar
Har du prøvd og kjøre daupdater som admin? Den daupdater ligger i spillmappa, og det kan ofte hjelpe og kjøre den som admin hvis du har trøbbel med dlc'ene itl spillet. Er mange som har hatt trøbbel med dem, blant annet jeg. Men etter og ha kjørt den som admin så funker alt bra igjen ;)

Vel jeg kan da prøve, å komme med svar om det funket eller ei. Men tingen er at jeg kjøpte det via STEAM, så det skal oppdateres automatisk. Men takk for svar, tester nå:)

Finner ikke daupdater i spillmappa :/ kan du forklare litt mer presist hvor i spillmappa jeg finner det?:)

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Fikk akkurat ps3 versjonen av dragon age i posten fra cdon.com :p

Trodde ikke jeg fullførte bestillingen :/

Så jeg får vel bare levere den tilbake. Men nå vet jeg vertfall hvor jeg skal kjøpe spillene mine heretter! CDON.com var både billig og rask!

Spillet kostet 445+ frakt og kom i løpet av 2-3 dager! Glem elkjøp bare!

Lenke til kommentar

Vel jeg kan da prøve, å komme med svar om det funket eller ei. Men tingen er at jeg kjøpte det via STEAM, så det skal oppdateres automatisk. Men takk for svar, tester nå:)

Finner ikke daupdater i spillmappa :/ kan du forklare litt mer presist hvor i spillmappa jeg finner det?:)

Vel jeg har også kjøpt spillet gjennom steam. Og du skal finne den daupdater her:

Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\dragon age origins\bin_ship\daupdater

Og du skal ikke oppdatere noe med den, bare kjøre den som admin.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet for noen dager siden og er helt hekta! Er litt utfordrende på quest noe jeg liker. Syns det er litt dumt når det er 100% forklaring på hva du skal gjøre. Det fjerner litt av poenget med ett spill. Syk grafikk, spennende og du bestemmer utrolig mye av historien selv!

Har du det ikke så kjøp det :)

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som leser 'codex'? Jeg gjorde det ikke i starten, men syntes når jeg hadde lest en eller to så fant jeg ut at det faktisk var mye interessant som stod der. Det er ikke alltid like relevant for hva spillet innebærer videre, men det er bra historie tross alt :) Nå leser jeg alt jeg kommer over, uansett hvor langt det er.

Lenke til kommentar
Er det noen av dere som leser 'codex'? Jeg gjorde det ikke i starten, men syntes når jeg hadde lest en eller to så fant jeg ut at det faktisk var mye interessant som stod der. Det er ikke alltid like relevant for hva spillet innebærer videre, men det er bra historie tross alt :) Nå leser jeg alt jeg kommer over, uansett hvor langt det er.

Leser alt så raskt de dukker opp i journalen.

Man får utrolig god bakgrunnsinfo om questene man tar, og verden man beveger seg i.

I mine øyne er det egentlig et must å lese codexen skal man spille dette spillet.

Lenke til kommentar

Leser alt så raskt de dukker opp i journalen.

Man får utrolig god bakgrunnsinfo om questene man tar, og verden man beveger seg i.

I mine øyne er det egentlig et must å lese codexen skal man spille dette spillet.

Ganske enig der ja. Jeg mener at dette er det spillet jeg har spilt på lenge med best historie og bakgrunnshistorier.

Det er sikkert mange som sier meg uenig i det, men da har de mest sannsynligvis ikke lest codexene.

Risen hadde også en grei story, men var liksom ikke slikt du kunne lese deg til, var slikt som kom etterhvert i dialoger.

Edit: Om det er noen her som fortsatt spiller Oblivion til tider (som meg) så anbefaler jeg å lese de bøker du kommer over. Det gjelder i grunn de fleste spill)

Edit 2: I går når jeg spilte så stakk jeg til campen for å prate litt med folket. Når jeg hadde fått opp imot +60 i inflytelse på Leiana så ...

begynte hun å synge en god stund å du fikk se forskjellige folks reaksjoner til de andre, som f.eks at morrigan bare nikket på hodet. Fikk skikkelig gåsehud av hele sekvensen!

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Ja, jeg leser den innimellom. Klarer ikke å unngå det. Faller ekstremt lett for lore.

Jeg syns Morrigan er mer "snill" mot øynene enn Leliana. :!:

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til denne? Måtte bare skrive det ned etterhvert som jeg hørte mer og mer.

First day they come, and catch everyone.

Second day they beat us and eat some for meat.

Third day, the men are all gnawed on again.

Fourth day, we wait and fear for our fate.

Fifth day, they return and it's another girls turn.

Sixth day. hear screams we hear in our dreams.

Seventh day, she grew as in her mouth they spew.

Eighth day, we hated as she is violated.

Ninth day, she grins and devours her kin.

Now she does feast, as she's become the beast.

She became obsessed...That is the word, but it

is not strong enough.Blessed stone, there was nothing

left in here but the anvil.

We tried to escape, but they found us. They took us all,

turned us...

The men, they kill...they're mercifull. But the women,

they want. They want to touch, to mold, to change until

you are filled with them...

They took Laryn. They made her eat the others, Our friends.

She tore of her housband's face and drank his blood.

And while she ate, she grew. She swelled and turned grey

and she smelled like them. They remade her in their image.

Then she made more of them.

Broodmother...

Et lite gruppebilde. Klarer dere å gjette hvem av disse jeg er? :) (spiller på max oppløsning, men bildet komprimeres automatisk via screenshot)

screenshot2010010218274.jpg

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Du kan få med Leiana på 4some. Hun er maks tøs.

Del din visdom. Vær så snill?

Er det dverg companions i DA?

Jeg har ikke kommet så langt, er ganske tidlig i spillet forsatt. Har bare 24% utforsket, eller noe rundt de prosentene.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...