Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1

Anbefalte innlegg

Må gi spillet en ny sjangse, ser at den får bra anmeldelse overalt på nette og det jeg har sett så langt (ingame) har vært vakkert.

Har bare ikke greid å sette meg inn i styringen og kontrollene av spillet.

Jeg synes styringen og kontrollen er meget bra, men det kan være fordi jeg har spilt veldig mye MMORPG'er de siste årene. Vanligvis styrer jeg karakteren med W, S, A og D og ser meg rundt / snur med høyreknappen. Holder du nede begge musknappene løper du kun ved å bruke musen. De viktigste skills/talents legger jeg på 1, 2, 3 osv for å nå den enklest mulig. Husk også at du kan dra den hotbaren helt ut så den dekker hele skjermen. Til sist, ikke vær redd for å pause under en vanskelig kamp om du føler for det. Verre er det ikke. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har meget lite erfaring fra slike typer kontroll som dette. og gud bedre hvor mye jeg loker :p

Men det begynner så smått å komme seg, og selv om en erfaren spiller sikkert ville ledd godt om han så meg er det utrolig artig.

Beveger meg rundt med AWSD jeg også, og zoomer ut alltid før en kamp for å få oversikt.

Hjalp endel å be spillet gå automatisk i pause om fiender oppdages, eneste er at den noen ganger er litt kjapp med å sette i pause, før fienden er synlig på skjermen.

Uansett en grei måte å få tid til å forberede seg på kamp.

Lenke til kommentar

Har et kjapt spørsmål angående de pre-order greiene og origin historiene:

Jeg spilte som Dwarf Commoner og ble kastet i fengsel. Senere spilte jeg Dwarf Noble og ble kastet i fengsel. Begge gangene mistet jeg alt jeg hadde, inkludert alle de pre-order greiene som blood dragon armor, lucky stone og memory band. Hvordan får jeg dem tilbake?

Lenke til kommentar

Går ikke. Det er en kjempebug som er rapportert og whinet om på bioware-forumet i massevis.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det skjer kun med dwarf origin, ikke de andre (for de blir ikke fratatt alt gear i sin origin)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er snart ferdig med min første playthrough som Human Male Champion (+templar) Tank Warrior :) En skikkelig SNILLING som gjør alt etter boka. Hooka opp med bueskytteren.

Gleder meg faktisk til å starte på nytt igjen med en gang, har ikke engang prøvd noen av de andre origins-storyene :D Noen som har noen tips om hva slags character jeg nå bør starte? Jeg vet hvertfall at det denne gangen skal være female elf eller dwarf, og det skal ikke være noen form for warrior. Planen er å være en skikkelig SLEMMING denne gangen, og kjærlighetsmessig er planen å hooke opp med hu slemme magen i gruppa. Er dette mulig hvis man spiller som Dwarf..? :p

Herlig spill!

Lenke til kommentar
Mage kan ikke bruke dragon armoren men får dritbra pris for den hos merchant så det går opp i opp. Kjekt å starte med masse gull også :)

Dette er løgn. Løgn sier jeg! Og for all del ikke selg den da den er ekstremt bra.

For å bruke dragon armor på mage trenger du:

- Specialize i Arcane Warrior. (Finner du i en gem i varulvruinene.)

- Bruk 1 skill point på første skillen. Denne har en passiv effekt som gjør at du kan bruke magic score "istedetfor" strength score for å møte strength requirements på armor.

Lenke til kommentar

Hmm lurer på noe her angående armor bruk. Spiller en rouge city elf/alv som er lvl 11 nå atm. Har brukt en del leather/light armor, og nå faktisk noe medium. Men slags armor burde jeg egentlig bruke, leahter eller holde meg til light? Føler liksom ikke at heavy/fullplate eller medium passer helt til en rouge liksom ;o

På magene mine kjører jeg mest cloth og litt light armor, kommer an på hva jeg finner egentlig av armor, syntes det er litt lite og velge mellom, men er vel cloth som er best for dem. Og tankene mine prøver jeg og holde meg til heavy/fullplate så godt som det er mulig.

Sånn ellers liker jeg spillet godt, har egentlig ikke kommet så langt inn i det enda tror jeg, mange quests igjen hehe.

Noen som veit hva maks lvl'en er forresten?

Lenke til kommentar

Jeg spilte som Dwarf Commoner og ble kastet i fengsel. Senere spilte jeg Dwarf Noble og ble kastet i fengsel. Begge gangene mistet jeg alt jeg hadde, inkludert alle de pre-order greiene som blood dragon armor, lucky stone og memory band. Hvordan får jeg dem tilbake?

Start de 2 uten DLC, vent til nevnte event er ferdig, save og reload med DLC aktivert.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Start de 2 uten DLC, vent til nevnte event er ferdig, save og reload med DLC aktivert.

Takk for tips! Skal restarte nå med dwarf noble badass. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...