Gå til innhold

Medier og kommunikasjon - hva er mulighetene?

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Har akkurat begynt på Medier og Kommunikasjon førsteåret (vgs, hvis du lurte), og er litt nysgjerrig på hva mulighetene er, både hvis jeg tar alle tre årene, og bytter over til en annen linje neste eller neste-neste år. Har du noen peiling? Ikke at jeg ikke liker MK, tvert imot, er bare litt nysgjerrig. :)

Edit: Kan vel legge til at jeg er interessert i IT og grafisk design generelt, og kan relativt mye PC og PS.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk medier og kommunikasjon første året og IKT-servicefag andre året. Er nå IKT-lærling.

Det hele kommer egentlig an på hva du vil jobbe med. Medier og kommunikasjon er mye reklame, film osv., mens IKT dreier seg om data og IT.

Hvis du fortsetter på medier og kommunikasjon kan du blant annet gå ut i lære i fotografi tror jeg (hvis ikke det er forandret nå). Går du IKT-linja kan du bli IKT-lærling. Uansett hvilken linje du tar kan du alltids gå allmennfaglig påbygging tredje året (ikke bli lærling altså), da får du generell studiekompetanse som får deg inn på mange videre utedanninger.

Det er mange varianter for å bytte linjer også, i min IKT-klasse kom det folk fra byggfag, helsefag, elektro, MK, osv. osv.

Du kan evt. spørre rådgiver på skolen din om han kan hjelpe deg litt, eller ta en titt på vilbli.no, utdanning.no etc.

Håper du finner ut av det!

Endret av Cundou
Lenke til kommentar

Hvis du er interessert i grafisk design kan du vurdere å gå i lære som mediegrafiker. Gikk selv den veien for noen år siden og aldri angret på det :)

Så kan du evt. ta påbygningsår eller vg3 media om du vil gå videre til høgskole etter læretida.

Lenke til kommentar
Hvis du er interessert i grafisk design kan du vurdere å gå i lære som mediegrafiker. Gikk selv den veien for noen år siden og aldri angret på det :)

Så kan du evt. ta påbygningsår eller vg3 media om du vil gå videre til høgskole etter læretida.

Er det ikke veldig vanskelig å få lærling plass som mediegrafiker? Har veldig lyst til dette, men har hørt at det kan være vanskelig å få plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...