joasv-ja Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg er ute etter noe semi-profft lydutstyr som jeg kan installere på pc'en. Lydkortet må ha inngang for gitar-mikrofon,samt inngang til midi keyboard. Det skal være kvalitetsvare,ikke noe ræl altså,men heller ikke totalt ødeleggende for økonomien. Hvis det er noen som har tips om utstyr eller forhandlere så bare fyr løs Jeg trenger også lydutstyr til mekking av midi-muzak, via programmer som cakewalk og lignende,men jeg trenger noe som får f.eks midi-gitarlyden til å HØRES ut som gitar, hvis dere skjønner....yess på forhånd takk Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Lydkort med mic-inngang? Joda... det finnes jo, men ikke i proff-klassen (som er relativt billige). Det er bedre å kjøpe et bra lydkort, og kjøpe en DI-boks, en amp.simulator eller en liten mixepult. M-Audio sitt Audiophile 2496 er veldig bra for prisen (og det beste i klassen). Terratec DMX 6Fire LT er også er et bra kort, og er billigere. Vil ikke anbefale Audigy2 eller lignende. Creative sine drivere egner seg absolutt ikke til opptak av noen form. Lenke til kommentar
ivara Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Sjekk www.procom.no om du finner noe som passer til ditt bruk Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har overhode ikke peiling, men ble tipset om dette kortet framfor audiophile av en selger, kan de som har peiling fortelle meg om dette tipset har noe for seg? http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p?details=22883 Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Lydkort med micinngang med mer koster fra 150 kroner til over 50.000, så du må nok spesifisere budsjett/behov litt mer nøyaktig... Skal du ta opp flere instrumenter på en gang? Mic'e opp trommesett? Hva slags maskin skal dette inn i? Og midi gitar som låter som gitar skal du lete lenge etter. Kan få greie resultater med en sampler, uten at lydkortet behøver å koste så mye. Funker til låtskriving, men til demo og bedre bør du nok spille gitaren selv... Grei og billig sequenser? Kjøp en utgave av Computer Music (Narvesen), og få med en sequenser gratis, pluss en bra sampler og litt mer snask. Har du mer penger enn cirka 150 kroner å avse på dette, anbefaler jeg selv Cubase SX/SL. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Grei og billig sequenser? Kjøp en utgave av Computer Music (Narvesen), og få med en sequenser gratis, pluss en bra sampler og litt mer snask. Ahhh... endelig noen som leser CM utenom meg her (virker det som). Helt enig med deg, men jeg anbefaler Sonar/Homestudio... :wink: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Sjekk www.luthman.no, de har noen kort der. Bruker selv et WaveTerminal 192M, har ikke brukt det så alt for lenge, men det virker bra. Har kanskje ikke nok innganger til ditt bruk, jeg vet ikke. Det er i utgangspunktet ikke MIDI på det kortet, men du kan kjøpe en MIO/DIO sak i tillegg (jeg har denne). Eller så koster det ikke så alt for mye for et lydkort høyere opp i spesifikasjoner og innganger. En liten digresjon; Jeg har alltid trodd at CM var et trance-technofokusert blad, og har ikke egentlig vist noe særlig interesse til det i bladhylla. Siden dere anbefaler det, får jeg ta med et eksemplar hjem fra togstasjonen i morgen! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 En liten digresjon; Jeg har alltid trodd at CM var et trance-technofokusert blad, og har ikke egentlig vist noe særlig interesse til det i bladhylla. Siden dere anbefaler det, får jeg ta med et eksemplar hjem fra togstasjonen i morgen! Jeg lager helst ikke musikk i trance-tekno sjangeren. :wink: Det kommer litt ann på hvor mye du vet fra før. Det hjalp meg veldig i begynnelsen (har kjøpt det siden nr 1), nå abonnerer jeg egentlig av gammel vane. Men de har fremdeles en "nyhets-seksjon" som er bra, jeg slipper å hente ned alle nye, interresante demoer selv og så kommer det ganske mange bra instrumenter til CMs egne plugins. :smile: Lenke til kommentar
mungo Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Steinberg Cubase SX er et helt rått konge-prog til å mekke mjusakk med. Svogeren min har det. Har fått tak i masse plugins til det. Bl.a en slik gitar-plugin som er vanvittig bra. Steinberg Virtual Guitarist heter den. Det progget koster noen kroner så stand by for piggysafe knusing. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Steinberg Cubase SX er et helt rått konge-prog til å mekke mjusakk med. Svogeren min har det. Har fått tak i masse plugins til det. Bl.a en slik gitar-plugin som er vanvittig bra. Steinberg Virtual Guitarist heter den. Det progget koster noen kroner så stand by for piggysafe knusing. Joda, Cubase er bra... Det er bare det at Sonar er så mye bedre! (Synes JEG). Jeg er ikke spesielt fan av Virtual Guitar selv, siden det er det jeg spiller, men det gir relativt gode resultater hvis du kjører den igjennom en skikkelig gitar-forsterker. Amplitube og ReValver er ganske bra forsterker-simulatorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå