MrThorn Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 hvilken setfsb code må jeg bruke på ASUS RAMPAGEII ? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 hvis du skal overklokke så anbefaler jeg deg å IKKE gjøre dette i windows Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Software overklokking er et greit suplement for benchmarking, men om det skal klokkes for en stabil 24/7 overklokk, så er bios-klokking fortsatt å foretrekke. For å finne "koden" du skal bruke kan du bruke denne guiden: http://www.cpu-cool.de/index.html Der er det en link til venstre der set står "PLL find". Trykk på den så får du opp bilder og slikt som forklarer hvordan du finner din kode. Lenke til kommentar
MrThorn Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Software overklokking er et greit suplement for benchmarking, men om det skal klokkes for en stabil 24/7 overklokk, så er bios-klokking fortsatt å foretrekke. For å finne "koden" du skal bruke kan du bruke denne guiden: http://www.cpu-cool.de/index.html Der er det en link til venstre der set står "PLL find". Trykk på den så får du opp bilder og slikt som forklarer hvordan du finner din kode. Hehe, jeg skal bare prøve og klokke så høyt som mulig min stabile 24/7 clock er på 4.4 ghz med en d0, skal nok klare og hitte 4.8-4.9 med Asus Rampagen... Og Set fsb er mye bedre for og hente ut de siste mhz'ene.. Mye enklere enn i BIOS... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det tror jeg nok du bare kan glemme. Hva kjører du volten på Cpu'n på? Lenke til kommentar
MrThorn Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg klokker ikke for en 24/7 clock her da, her prøver jeg abre og komme så høyt so mulig, og få en bra CPU clock. kompisen min har jo kommet på 4.965 ghz på vann, og han brukte EVGA Classified... Jeg kjører 4.6-4.7 ghz med 1.45 V og du har jo litt V-drop på CPU'n... Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Mulig du kan bruke ClockGen også. Er ikke helt sikker på om den har støtte for de nye P55/X58 korta, men den er veldig enkel å bruke. Når vi nå først er inne på emnet software klokking tenkte jeg. Selv har jeg lastet arsenalet med både ClockGen, SetFSB og CPUCool, da noen eldre hovedkort er bedre støttet av det ene verktøyet enn de andre. Hobbyen for tia er å drepe hardware i kottet, for tiden mest gamle socket A athlon cpu'r og da kommer alle de godt med Lenke til kommentar
MrThorn Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Mulig du kan bruke ClockGen også. Er ikke helt sikker på om den har støtte for de nye P55/X58 korta, men den er veldig enkel å bruke. Når vi nå først er inne på emnet software klokking tenkte jeg. Selv har jeg lastet arsenalet med både ClockGen, SetFSB og CPUCool, da noen eldre hovedkort er bedre støttet av det ene verktøyet enn de andre. Hobbyen for tia er å drepe hardware i kottet, for tiden mest gamle socket A athlon cpu'r og da kommer alle de godt med Det svarer ikke på spørsmålet mitt, jeg lurer på coden til Asus RampageII i SetFSB programmet? Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Da må du enten: 1. Få svar fra noen som har det hovedkortet og kan fortelle deg det 2. Finne et bilde av PLL-chipen på det hovedkortet eler 3. Se på hovedkortet hvilken PLL-chip som sitter i det. For punkt 3 fikk du linken i første posten jeg hadde i denne tråden for å finne og identifisere den. eller 4. Prøve deg frem, det er bare rundt 100 å velge i... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 ICS 9LPRS918JKLF ICS 9LPRS919BKL Begge disse skal fungere i Setfsb. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Med det samme vi er inne på emnet. Er det noen som vet koden på et Asus Rampage Formula DDR2 versjonen? Endret 18. oktober 2009 av UniQueKakarot Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Den bruker ICS9LPRS918HKL, men etter det jeg vet så er ikke det støttet av setfsb. Lenke til kommentar
UniQueKakarot Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Sjekket etter og som du sa så støttes den ikke av setfsb. Men takk for svar uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå