livingman Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 bedre og drepe dem enn og la dem bli løs katter da men jeg hadde nok overlat jobben til en med erfaring Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Slike tråder som dette er et godt bevis på hvor mange tullinger det er i blandt oss... Agreed Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kjenner du ingen jegere? Er jo lov å skyte dem og stålskudd er jo ikke så dyre. Så slipper du å gjøre det sjøl om du finner en som gjør det for deg. Tipser om å tilby deg å bli med jegeren og så ta deg av de døde kattene selv etterpå. Jeg syns de forslagene med sekk og sånt er litt ille å tenke på, men det er sikkert fordi jeg ser for meg at man da plages med avlivingen. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Ok. Takker for mange utfyllende svar Kontorstol: Ja du har nok rett i det med at eksosen er ganske varm og det blir nok veldig ubehagelig for kattungene. Er nok bedre å "kakke" de med en stein el. beklager å si det men du bør ta deg råd til å avlive de på en human måte hos dyrelegen. at du lot katta gå ute/at den ble gravid før du kastrerte den ,da må du ta konsekvensene også bedre å gjøre det på en skikkelig måte en å risikere at noen dyr lider. jeg syntes det rett og slett er mopydelig noen av forslaga her folkene kommer med Endret 14. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 hvis du først skal avlive de selv så gjør det på den lovlige måten og slå de i bakhodet. Det hele er over på et blunk og kattungene lider ikke mer enn om du tar de til dyrlegen. Bare vær klar over at det kan være en sterk opplevelse for noen å slå ihjel søte kattunger, og det er enda værre når de er mange. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Åsså er vi igang igjen. Dyrlege! Ringer det noen bjeller hos enkelte? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at det er slik man avliver kattunger om man da mener at man må dette. Igjen så er dette selvforskyldt. Hadde trådstarter tatt seg tid, bry og råd til å kastere/sterilisere katten hadde ikke dette forekommet. Dette er ren idioti og ansvarsfraskrivelse deluxe. Bli kvalm av slike mennesker. Enkelte burde ikke få eie dyr! Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Åsså er vi igang igjen. Dyrlege! Ringer det noen bjeller hos enkelte? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at det er slik man avliver kattunger om man da mener at man må dette. Igjen så er dette selvforskyldt. Hadde trådstarter tatt seg tid, bry og råd til å kastere/sterilisere katten hadde ikke dette forekommet. Dette er ren idioti og ansvarsfraskrivelse deluxe. Bli kvalm av slike mennesker. Enkelte burde ikke få eie dyr! +10 enig....har man skaffet sge ett dyr må man faktisk ut med penger hvis det skjer noe også. hadde da aldri i livet skaffet meg ett dyr så drept ungene til den...blir kvalm jeg :/ Endret 14. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er greiest å bare kakke dei hardt i hovudet eller å gasse dei ved hjelp av bilen. Har selv vert med på å holde ei høne mens ein annan skulle hogge av hovudet med øks. Vil ikkje seie det var det kjekkaste eg har vore med på. Sjølv om hovudet fauk så langt som berre det og høna var stokk dau (Bare krampe igjen) så er det ikkje det eg vil anbefale med mindre du er ganske hardhaus og god med øks Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Åsså er vi igang igjen. Dyrlege! Ringer det noen bjeller hos enkelte? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at det er slik man avliver kattunger om man da mener at man må dette. Igjen så er dette selvforskyldt. Hadde trådstarter tatt seg tid, bry og råd til å kastere/sterilisere katten hadde ikke dette forekommet. Dette er ren idioti og ansvarsfraskrivelse deluxe. Bli kvalm av slike mennesker. Enkelte burde ikke få eie dyr! Selv om jeg er enig i at det ikke er en god situasjon de er i så synes jeg du burde sette deg inn i situasjonen deres før du setter nesa i sky og dømmer dem nord og ned. For det første er katten som de tror er drektig 4-5 måneder, såvidt jeg vet er det vanlig å sterilisere hunnkatter ved 6 måneder. Det er altså ikke snakk om at de ikke vil sterilisere (de sier jo vitterlig at de har planer om å gjøre det), men at de rett og slett ikke har rukket å gjøre det enda. For det andre er de lærlinger, altså svært fattige, så å gå til dyrelegen vil antagelig være en betydelig økonomisk påkjenning. Men nå synes jeg fortsatt at de kan høre med dyrlegen hvor mye det vil koste før de gjør noe mer drastisk. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dette er ren idioti og ansvarsfraskrivelse deluxe. Bli kvalm av slike mennesker. Enkelte burde ikke få eie dyr! Amen Om det settes opp en poll så syntes jeg det bør legges til følgende alternativ; trådstarter bør ikke få holde husdyr. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Åsså er vi igang igjen. Dyrlege! Ringer det noen bjeller hos enkelte? Hvis ikke, så kan jeg fortelle at det er slik man avliver kattunger om man da mener at man må dette. Igjen så er dette selvforskyldt. Hadde trådstarter tatt seg tid, bry og råd til å kastere/sterilisere katten hadde ikke dette forekommet. Dette er ren idioti og ansvarsfraskrivelse deluxe. Bli kvalm av slike mennesker. Enkelte burde ikke få eie dyr! Selv om jeg er enig i at det ikke er en god situasjon de er i så synes jeg du burde sette deg inn i situasjonen deres før du setter nesa i sky og dømmer dem nord og ned. har han ikke råd bør han ikke ha dyr...ferdig med det. du skaffer deg ikke ett dyr du ikke kan ta vare på...tenkt om den ble plutselig syk... Endret 14. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg forstår ikke hvordan dyrlegen er en mer human måte å avlive kattunger på, enn å slå de ihjel slik loven tillater. Jeg tror loven hadde vært endret hvis det hadde vært tilfelle. Snakk med en lokal gårdsgutt, så har han sikkert en salongrifle og er registrert jeger. koster deg helt sikkert mindre enn 500,- per kattunge. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg forstår ikke hvordan dyrlegen er en mer human måte å avlive kattunger på, enn å slå de ihjel slik loven tillater.Jeg tror loven hadde vært endret hvis det hadde vært tilfelle. Snakk med en lokal gårdsgutt, så har han sikkert en salongrifle og er registrert jeger. koster deg helt sikkert mindre enn 500,- per kattunge. gjør du en feil så er det ikke humant mere. 500 per katt får man tåle når man skafer seg ett dyr og ikke holder den unna andre han katter.... er ikke syndt på han/de overhode Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvis en ikke tror en klarer å gjøre det skal en selvsagt la vær. Da foreslår jeg som sagt å undersøke med en gårdsgutt i nærheten og høre om han kan hjelpe. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Nei, men det er synd på kattene. De får lide for andres dumskap. Derfor jeg blir så sint i slike saker, kattene har ikke valgt verken sine eiere eller spurt om å få bli født. Et dyr er et levende individ ikke en ting, man kan kvitte seg med når det passer en selv. Dessuten det økonomiske bør man tenke igjennom før man skaffer seg dyr. Dyr er dyrt! De skal ha mat, stell, vaksinasjoner, behandling ol. Dette handler om prioriteringer. To lærlinger har heller ikke så dårlig økonomi, en lærlinglønn ligger vel på rundt 10.000 i måneden (+ -) (egen erfaring), disse er to, ergo de har 20.000 kroner i måneden, dette burde holde mer en nok til en verdig avslutting på livet til de stakkars små. Omplassering er selvsagt å anbefale. Endret 14. oktober 2009 av Robert Korreksjon. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg blir nesten satt ut bare av å se reaksjonene på folk her når man snakker avliving av katter. Bare sørg for å knert dem så tidlig som mulig. - sekk og vegg - hammer - 2-4 planke - hagle om du har tilgang, ta kan du blåse av alle på et skudd. - Men personlige anbefaling er sekken, har selv brukt den. Sørg for god sving så dør de på første forsøk. Send meg en PM om du bor på sørlandet, så skal jeg heller gjøre det for deg om katten er gravid. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 bedre å bruke hode når man skaffer seg katt og gjør det hos noen som gjør dette på en human og ikke fult så ekkel måte som mange av dere beskriver her. Noen her snakker nesten om dette som om det var en lek. Dere dreper faktisk ett innvid. Ja jeg reagerer her når folk begynner å snakke om at det koster penger. Hvorfor skaffer man seg ett dyr da hvis man ikke kan takonsekvensene. Tenk litt mere på hva dere skriver enn å prøve å ha "teiteste måten å drepe en kattunge på" leken deres. Til TS: tar du livet av disse kattene utenfor vetrenæren anbefaller jeg deg å gi bort katta. Du veit aldri når du må ut med store utgifter på ett dyr. Det koster å ha dyr og man kan ikke bare kvitte seg med det når man ikke har tid eller penger Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vel nå er saken, at de har skaffet seg katt selv om de har dårlig økonomi, det forandrer ikke en drit hvor mye skit dere prater om trådstarter. Han lurer på om det er lov til å drepe kattene selv og tror han er lite intressert i dere syn på hvor verdifulle katter er. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Vel nå er saken, at de har skaffet seg katt selv om de har dårlig økonomi, det forandrer ikke en drit hvor mye skit dere prater om trådstarter. Han lurer på om det er lov til å drepe kattene selv og tror han er lite intressert i dere syn på hvor verdifulle katter er. er ikke skit. vi prøver bare å få frem realiteten i det å ha dyr... og at han faktisk må ofre litt av pengene sine på å få gjort det skikkelig så ikke dyr risikerer å lide. Endret 14. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja, vel det er ikke det trådstarter lurer på, finn dere en annen tråd å forgude katter i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg