ravna Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Problemet er som følger: Min harddisk nummer to har siden jeg kjøpte den stadig forsvunnet (vises ikke i min datamaskin, og heller ikke i diskbehandling), men kommer tilbake etter en reboot. (Med et hederlig unntak for 5 minutter siden, da jeg måtte reboote to ganger.) Ettersom reboot hjelper tviler jeg på at det er tilkoblingen som er løs/dårlig. (Kan vel sjekke, men er litt lat...) Av samme grunn tviler jeg også på at det er noe feil ved disken. Så jeg lurer på om det enten kan skyldes at hovedkortet mitt strengt tatt er litt gammelt i forhold til disken? Hovedkort: Manufacturer : MICRO-STAR INC. (MSI) Product : 865PE Neo2-V Model : MS-6788 Harddisk: Disk Type : Hard Disk Peripheral Type : ATA Model : SAMSUNG HD103UJ For ordens skyld, disk nummer 1: Disk Type : Hard Disk Peripheral Type : ATA Model : Maxtor 6L200M0 En annen feilkilde kan være at jeg kjører Windows 7, men jeg er i alle fall for lat til å installere annet OS for å sjekke. Jeg husker ikke om jeg satte inn denne disken før eller etter jeg byttet fra betaversjonen til RC, men det skulle vel spille mindre rolle. Når disken er tilgjengelig har jeg ingen bruksproblemer med den. Har fått en feilmelding en gang, men strengt tatt vet jeg ikke hvilken av diskene det gjaldt. Hmm... info om diskene er hentet fra PC wizard, men ser på en måte litt lite tilstrekkelig ut? Jeg får se om jeg finner mer om nødvendig. Inntil da, noen tanker? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 En annen feilkilde kan være at jeg kjører Windows 7, men jeg er i alle fall for lat til å installere annet OS for å sjekke. Tom. en linux live-cd er for mye jobb? Lenke til kommentar
ravna Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 En annen feilkilde kan være at jeg kjører Windows 7, men jeg er i alle fall for lat til å installere annet OS for å sjekke. Tom. en linux live-cd er for mye jobb? Hmm, nei kanskje det var en ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå