Gå til innhold

Jobb i politiet?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å jobbe i politiet, gjerne den typen som gjør andre ting enn å sitte på kontoret (er ute på gatene, rykker ut dersom noe skjer osv). Grunnen er at jeg tror det er en veldig spennende jobb, har en onkel som har jobbet der og han har vært med på en masse og jobber nå med spaning av narkolangere osv..

Men har alltid tenkt at jeg skal bli ingenør, jobbe i nordsjøen osv. Vet jo at dette er myyye bedre betalt, men tviler litt på om det er så utrolig gøy i lengden. Matte er ikke mitt sterkeste fag heller.

Eneste som stopper meg er lønnen, har hørt det er ganske dårlig betalt? Vil dette nye budsjettet fra regjeringen gi bedre lønn for politiet? Hva er ca. lønn for en politibetjent?

Tar imot all informasjon/erfaringer, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror politiet har mye sekretærarbeid. Tar man inn en narkoman reke til avhør, må man skrive hele løgnhistorien ned på maskin. Referat er ikke godt nok der i gården.

Spør onkelen din hvor lenge man får lov til å være i f.eks. UP, og hvor mye rapportskriving han egentlig har.. =)

Lenke til kommentar
Jobber du i Politiet?

Kia er vel en av ytterst få produsenter som tilbyr 7 års garanti på en av sine modeller?

Nei, kompisen min gjør det. Men poenget mitt var egentlig at du trenger ikke å ha 400k + lønn for å unngå å kjøre Kia som nybil :) Samtidig som man har hus/leilighet. Og jeg lever ikke på nudler eller first price :)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Jeg har bekjente i Politiet som sier det ikke er så kjekt som de trodde det var. Veldig mye rapportskriving og annet "sekretærarbeid".

De har ikke klaget på lønn til meg, men det er vel noe man syter på når man ser etter Volvo, villa og voffe.

Mitt poeng av at trådstarter må høre med en som jobber i politiet hva de vanligvis gjør, ikke hva som skjer en gang i året. Selv liker jeg godt julebord, men jeg har ikke valgt arbeidsplass fordi vi har knallbra julebord..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...