mbst Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei, Jeg skal kjøpe vaskemaskin og tørketrommel. Jeg har valget mellom å kjøpe noe relativt dyrt til 6-7000 per enhet, eller noe billig til 4-5000 per enhet. Hva bør jeg velge? Hva betaler jeg for ved å velge de litt dyrere enhetene? Hva taper jeg i ytelse ved å velge billigere (målbar og ikke målbar)? Jeg er enslig, og det vil nok ta ganske mange år til storfamilieproblematikk blir aktuell for meg.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) EDIT: Trodde du bare spurte om tørketrommel, så dette er for tørketrommel: Ting som er enkle å måle er strømforbruk og kapasitet. En av de viktigste egenskapene er hvor god den er til å bestemme om tøyet er tørt. Dette kan desverre ikke måles. Andre funksjoner du burde se etter og vurdere om du trenger: Lys innvendig, muliget for å koble til slange så du slipper å tømme tanken. Følger denne slangen med? Har den skånetrommel? En ting som teller er byggekvalitet. Alle store hvitevarer har 5 års reklamasjonsrett. Bare husk at med et veldig ukjent merke er det større fare for reperasjoner underveis. Hvis du derimot har lyst til å ha den en del lengre enn fem år, kan det være greit å gå for de bedre merkene. Generelt kan man anbefale de store tyske merkene: Miele, Siemens, AEG osv. Endret 1. november 2009 av oysteina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå