dico Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg holder på med en liten kode. Akkurat nå en ønskeliste bare for å ta et utgangspunkt. Jeg ønsker da å rangere ønskene jeg legger inn. Dersom jeg skriver inn 3 på rangering, skal ønske nummer 3 og alle over endres til rangering til +1 i databasen. Problemet er: Dersom jeg har 4 ønsker, og jeg skriver inn et nytt med rangering nr. 2. Da oppdateres alle ønsker (her ønske nr. 3 og 4) med tallet 5 på rangering i databasen. Før ønske nummer 2 legges inn: Liste1 bil 2 test 3 båt 4 sykkel Etter ønske med rangering 2 legges til: Liste1 bil 2 kake 5 test 5 sykkel 5 båt Hvorfor? Kode: if ($antall >= 1) { echo "<br>Funnet '1' med samme rang<br>"; $rangNeste = $rang; $rangNeste++; while ($rang < ($totaltAntall + 1)) { $result = mysql_query("UPDATE ".$db_prefix."onskeliste SET rang='$rangNeste' WHERE rang='$rang'") or die(mysql_error()); echo "UPDATE onskeliste SET rang ('$rang') ='$rangNeste' WHERE rang ('$rang') ='$rang'<br>"; $rang++; $rangNeste++; } } Echo-en i koden skriver ut: UPDATE onskeliste SET rang ('2') ='3' WHERE rang ('2') ='2'UPDATE onskeliste SET rang ('3') ='4' WHERE rang ('3') ='3' UPDATE onskeliste SET rang ('4') ='5' WHERE rang ('4') ='4' Noe som ser ut til å være riktig? Men hvorfor oppdateres ikke databasen med disse verdiene? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du får ikke noe error fra spørringen på databasen? Lenke til kommentar
dico Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Nope, ingen error. Den endrer jo verdiene som den skal i databasen, men jeg lurer på hvor i all verden den endrer til det samme på alle - når utskriften er korrekt. Lenke til kommentar
dico Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Fikk fikset problemet ved å skrive LIMIT 1, men skjønner enda ikke helt hvorfor den ikke fungerte uten.. men men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå