hypnotize7 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Har Chess og bor i en bra norsk by med bra mobildekning, men noen ganger er det noe som jeg stusser over; Folk som sier de har prøvd å ringe meg, men ikke fått tak i meg. Kan jo seff hende de husker feil, men i dag skjedde det; jeg skulle få en meget viktig tlf fra min nye arbeidsgiver (fikk epost om de hadde prøvd å ringe meg). Regner med at man er nøye med å ikke slå feil nr i sånne tilfeller, men i dag har faktisk INGEN ringt meg! Har verken ubesvarte anrop eller avbrutte anrop! Har som sagt sjedd noen andre ganger at troverdige kilder som har kontaktet meg i ettertid å klaget på at jeg ikke tok tlf når den ringte. Regningen er alltid betalt og mobilen ny (sjedde forresten med den gamle også). Noen som har opplevd det samme? Tenkte å lufte det med dere før jeg kontakter Chess/Netcom. Endret 13. oktober 2009 av hypnotize7 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har du 3G-telefon? Det kan hende 3G-dekninga er dårlig, og bytter ofte mellom GSM og 3G. Noen ganger kan de hende dekninga forsvinner, så er kanskje derfor? Lenke til kommentar
hypnotize7 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Har du 3G-telefon? Det kan hende 3G-dekninga er dårlig, og bytter ofte mellom GSM og 3G. Noen ganger kan de hende dekninga forsvinner, så er kanskje derfor? Nokia 5800 min er satt på "dobbelmodus" (UMTS/GSM), hva nå enn det betyr? Ville være rart om 3G nettet i en av de større byene i landet har elendig nett? Har jo bare vært i byen, ikke lange bilturer utenom...! Kan jo slå den over til permanent GSM, bruker ikke internetten på den allikevel. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Glenn har helt rett. Dette er et helt vanlig problem som operatørene gjør svært lite med. Bor selv i Trondheim og opplever dette flere steder i byen. Telefonen hopper mellom 2G og 3G uten t du merker noe til det, og dekningen er faktisk borte i noen sekunder. Nok til å miste noen samtaler om dagen hvis man bruker telefonen mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå