Ronny#1 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Lurer på om det er mulig å kjøpe en skjøte-ledning til web-kamera? Er i utgangspunktet USB med 1,8m ledning. Jeg sitter en bit fra der maskinen står, så trenger vell ca 5m ledning totalt fra web-kameraet. Er det noen måte å fixe dette på? Mvh Endret 13. oktober 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det finnes såkalte "aktive" ledninger som forsterker og renser signalet, noe som kan være nødvendig når du bruker USB-skjøteledning. Tror du finner disse på Biltema. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Fant en skjøteledning på 3m hos Netshop. Tror du jeg trenger en sånn "aktiv" ledning da? Er jo bare 3m liksom Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Clas Ohlson har skjøteledning for usb fra 1-10 meter.. Kan bekrefte at webkamera mitt som er et gammelt vræl av noe Logitech greier fungerer fint på 10 meter. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Jeg vet ikke om du trenger det. Jeg sier bare at det finnes. Såvidt jeg forstår det, trenger du aktiv ledning hvis dataoverføringshastigheten er høy. USB 1 er tregere enn USB 2, så kanskje du ikke trenger det om kameraet er USB 1. Endret 13. oktober 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Okok...takk for svar begge to Sitter og ser på DETTE HD-kameraet nå. Hva tror dere om dette? Jeg har null peiling på sånne web-kamera, så kom med meninger og erfaringer. Er opptatt av godt bilde såklart Endret 13. oktober 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har ikke greie på webkamera, men det finnes vel webcams med nettverkskort, så du slipper å ha lang ledning? Eventuellt gå inn i skapet skapet ditt og hent den gamle laptopen du fikk av fatter'n for 7 år siden, børst støvet av den, og bruk den som webcam-server. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Min erfaring med webkamera er at lysstyrken er alfa omega. Mitt er ikke det, så skal man i det hele tatt se noe må man ha flombelysning. Kamera du linker til har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Jeg har ikke greie på webkamera, men det finnes vel webcams med nettverkskort, så du slipper å ha lang ledning?Eventuellt gå inn i skapet skapet ditt og hent den gamle laptopen du fikk av fatter'n for 7 år siden, børst støvet av den, og bruk den som webcam-server. Er passert 40, så var vell en stund siden fatter`n gav meg noe annet enn sokker Saken er slik at jeg har en htpc stående under tv i stereo-benken og skjerm (19") koblet til htpc også, som jeg bruker til slikt som forum og annet gøy. Siden "arbeids-skjermen" står så langt unna selve maskinen må jeg ha kameraet innen rimelig rekkevidde (Og ja...jeg kan kjøre film på storskjermen og surfe samtidig ) Endret 13. oktober 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Da har jeg bestilt både kamera og ledning Blir spennende detta Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 USB enheter skal fint fungere opptil 5m uten noe signalforsterkning. Men kortest mulig kabel er som oftest å foretrekke. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Nå har jeg hatt kameraet en stund med 3m forlenger-ledning+1,8m på kamera. Det fungerer helt ypperlig Jeg har ingen erfaring med slike kamera fra før, men sammenlignet med slike man kan se i bruk på elkjøp, expert osv er mitt kamera suverent bedre på bildekvalitet ihvertfall. Ikke SÅ avhengig av orntlige lysforhold heller, men klart...bedre lys = bedre bilde. Bare å kjøpe for den som vil ha et orntlig og ikke minst PENT kamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå