Superchez Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg er ikke "grønn" i språket som du påstår superchez, jeg har programmert litt i delphi, men er ikke særlig god. Inviticus, jeg sa ikke at var grønn i språket, men sa at Burner89 var det Det tror jeg Burner89 forstod Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 hm... glemte "du". Rettet: Invicticus, jeg sa ikke at du var grønn i språket (var i hvert fall ikke det jeg mente). Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg driter i hvor grønne dere er! Kan jeg plz få litt hjelp her? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Jeg driter i hvor grønne dere er! Kan jeg plz få litt hjelp her? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 FAEN! Sorry.. vakke meninga å floode! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg driter i hvor grønne dere er! Kan jeg plz få litt hjelp her? Erm, har du prøvd det forslaget som eg gav deg? Det virkar fint slik det står. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 unit splash; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls, ComCtrls; type TForm4 = class(TForm) Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; GroupBox1: TGroupBox; ProgressBar1: TProgressBar; Timer1: TTimer; procedure FormShow(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form4: TForm4; implementation {$R *.dfm} procedure TForm4.FormShow(Sender: TObject); begin timer1.enabled := true; timer1.interval := 30; // 3000 ms / 100 iterasjonar = 30 ms/iterasjon end; procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position < 100 then progressbar1.StepIt else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Funker ikke! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Det kommer ikke noen feilmelding! Det skjer bare ikke noe i progress-baren! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Sett eit breakpoint på linja under, dersom programmet stoppar der når du køyrer det, veit du at feilen ligg ein eller annan plass inne i funksjonen. Om programmet ikkje stoppar der, veit du at feilen er ein annan plass. If progressbar1.position < 100 then Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Funka ikke nå heller! Lenke til kommentar
glu Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Programmet funker veldig fint burner, så det er en feil med innstillingene dine. Du kan f.eks forsikre deg om at step=1, max=100, min=0, position=0 før du starter. Du kan også sette intervallet og enabled manuelt før programmet starter, bare for å sjekke om det funker. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 jeg begynner å bli sprø her.... det er ikke få ganger denne tingen har vært på nippet til å sprenge noen blodårer i mitt forbannete hode! PLZ HJELP MEG EN GANG FOR ALLE? unit splash; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, ExtCtrls, StdCtrls, ComCtrls; type TForm4 = class(TForm) Label1: TLabel; Label2: TLabel; Label3: TLabel; Label4: TLabel; Label5: TLabel; GroupBox1: TGroupBox; ProgressBar1: TProgressBar; Timer1: TTimer; procedure FormShow(Sender: TObject); procedure Timer1Timer(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; var Form4: TForm4; implementation {$R *.dfm} procedure TForm4.FormShow(Sender: TObject); begin timer1.enabled := true; timer1.interval := 30; // 3000 ms / 100 iterasjonar = 30 ms/iterasjon end; procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position < 100 then progressbar1.StepIt else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Jeg har sjekka alt det du sa jeg burde! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg har en liten anelse om at feilen ligger her et sted: procedure TForm4.FormShow(Sender: TObject); begin timer1.enabled := true; timer1.interval := 30; end; procedure TForm4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position < 100 then progressbar1.StepIt else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; end. Men jeg veit ikke hvor... For som dere kanskje skjønner, JEG er grønn i delphi! Det skjer bare ikke noe i progress-baren! Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Prøv og sette timer1.interval før du enabler timeren. Har ikke plundret med slike ting på endel år nå men jeg vet at bla. winsock ikke lar deg endre på noen instillinger når active := true Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Plastbox, det er to ulike ting. Det går fint an å skifte intervalet på timeren, når den er enabled. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 procedure Tform4.Timer1Timer(Sender: TObject); begin If progressbar1.position < 100 then progressbar1.position := progressbar1.position + 1 else begin timer1.enabled := false; Form4.Hide; end; end; procedure Tform4.FormShow(Sender: TObject); begin progressbar1.position := 0; timer1.enabled := true; timer1.interval := 30; end; Funka fint for meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå