Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ello, som emne såvidt nevnte så har jeg tørre lepper, har hatt det ganske lenge. Jeg vil si jeg er avhengig av lypsyl, ettersom jeg ganske ofte må smøre på nytt lag, og det er ikke snakk om timer mellom hver, bare av og til. Jeg har hørt at når man først begynner å bruke lypsyl slutter leppene å produsere egen fuktighet, og du er med en gang solgt, og for det andre er det snev av avhengighets greier i det? Hvert fall, noen tips angående dette? Jeg har ikke lyst å alltid måtte smøre på lypsyl, jeg vil ha naturlig fuktige lepper! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 har AKKURATT samme problem! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hadde samme problem med tørre lepper selv, men det gikk omtrent helt vekk når jeg begynte å drikke mere vann, jeg drakk rett og slett for lite. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hadde samme problemet før, nå har jeg vært ren i snart 6 år Er bare og bestemme seg for at nå SKAL jeg slutte, er jævlig i starten men blir bedre etter hvert og til slutt tenker du ikke på det. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 JA! husker søsteren min sa det for veldig lenge siden, det med vann. Jeg bør anskaffe en flaske som jeg kan ha med på skolen hver dag, hm. Men for all del, flere svar om det finnes Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 - Drikk mer vann - Skaff noe litt sterkere saker enn lypsyl. Noe som du kan bruke om kvelden når du skal sove. Se om det funker Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har selv vært avhengi i lypsyl i over 3 år nå, men har aldri sett på dette som en plage. Men vært tøft å sett om jeg hadde klart å sluttet med det, men jeg tviler har prøvd før. Men vann er kanskje en god idè når du skal slutte. Lypsyl ødelegger vell ikke leppene dine? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 ødelegger vel ikke, men det kan hindre, eller gjør slik at leppenes naturlige fukting slutter. Det har noen fortalt meg, og det høres forsovet fornuftig ut. Hva mener du med noe sterkere enn lypsyl toy_man? Det hørtes ut som en god ide å bruke noe på kvelden, kombinert med konsekvent mer vann, som i bunn og grunn er sunt uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Slutt! Det er ikke verre. Hva er poenget? Leppene dine er kanskje tørre i noen uker, men det blir bedre. Du skriver at du har lyst på lepper som produserer fuktighet. Da er det kanskje en idè å slutte å tilføre kunstig fuktighet? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Klassiske lettere sagt enn gjort, men om jeg først bare bestemmer meg, FOR REAL, så går det sikkert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg "slutta" i en måned, men da var di så tørre og jævlige at jeg begynte på'an igjen. Ikke noen grunn til å gå rundt å pine seg akkurat. Løsninga var 5mm med vaselin over leppene når jeg skulle legge meg. Når det er sagt så er vaselin på nattbordet ganske suspekt. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Haha, ganske suspekt? Mycket i'd say Men det funket til dels selv om du begynte igjen? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 slutta med lypsyl, hadde et helvete i 10 dager elleno, så gikk det over. IKKE SLIKK DEG PÅ LEPPA NÅR DEN ER TØRR! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Haha, ganske suspekt? Mycket i'd say Men det funket til dels selv om du begynte igjen? Begynte med lypsyl i noen dager, før jeg hørte at vaselin faktisk funket til ærlige gjøremål også. Har ikke brukt lypsyl siden. Det der med å slikke på leppene gjør alt til et helvete, med mindre du gjør det hvert kvarter. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 IKKE SLIKK DEG PÅ LEPPA NÅR DEN ER TØRR! Det er DA helvete starter. Jeg gikk 2 dager uten, PURE HELL sier jeg bare Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har samme problemet, tror jeg vet hvorfor. Nå jeg var mindre så spurte jeg alltid mamma om lypsyl, for morro skyld ja. Før jeg tok det på, så sleika jeg meg godt rundt hele munnen for å få bedre gli, for all del ikke misforstå! Så tror det er derfor jeg har tørre lepper nå, må drikke mer vann også. ^^ Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 offtopic: ikke bruk nesespray heller!!! har nesten ikke hatt luktesans på 6 år.. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg har dette tidvis, helst om vinteren. Gidder ikke bruke lypsyl, da det uansett blir borte etter en stund. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja Raudridder, det er vel strengtatt ganske vanlig, men jeg og noen andre over her er totally additcted Medikamenter (om lypsyl og nesespray ol. går under her) = fysjameg Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 fikk vaselin av dama når jeg ble tørr på leppene, da trengte jeg ikke fortsette med vaselin etterpå, tror faktisk det ble fiksa av en påsmøring hver gang hvis jeg husker riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå