Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørre lepper og avhengig av lypsyl!

Sindrato

Anbefalte innlegg

Ello, som emne såvidt nevnte så har jeg tørre lepper, har hatt det ganske lenge. Jeg vil si jeg er avhengig av lypsyl, ettersom jeg ganske ofte må smøre på nytt lag, og det er ikke snakk om timer mellom hver, bare av og til.

Jeg har hørt at når man først begynner å bruke lypsyl slutter leppene å produsere egen fuktighet, og du er med en gang solgt, og for det andre er det snev av avhengighets greier i det? Hvert fall, noen tips angående dette? Jeg har ikke lyst å alltid måtte smøre på lypsyl, jeg vil ha naturlig fuktige lepper! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ødelegger vel ikke, men det kan hindre, eller gjør slik at leppenes naturlige fukting slutter. Det har noen fortalt meg, og det høres forsovet fornuftig ut.

Hva mener du med noe sterkere enn lypsyl toy_man? Det hørtes ut som en god ide å bruke noe på kvelden, kombinert med konsekvent mer vann, som i bunn og grunn er sunt uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Slutt! Det er ikke verre. Hva er poenget? Leppene dine er kanskje tørre i noen uker, men det blir bedre. Du skriver at du har lyst på lepper som produserer fuktighet. Da er det kanskje en idè å slutte å tilføre kunstig fuktighet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg "slutta" i en måned, men da var di så tørre og jævlige at jeg begynte på'an igjen. Ikke noen grunn til å gå rundt å pine seg akkurat. Løsninga var 5mm med vaselin over leppene når jeg skulle legge meg. Når det er sagt så er vaselin på nattbordet ganske suspekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Haha, ganske suspekt? Mycket i'd say :tease: Men det funket til dels selv om du begynte igjen?

Begynte med lypsyl i noen dager, før jeg hørte at vaselin faktisk funket til ærlige gjøremål også. Har ikke brukt lypsyl siden.

Det der med å slikke på leppene gjør alt til et helvete, med mindre du gjør det hvert kvarter.

Lenke til kommentar

Har samme problemet, tror jeg vet hvorfor. Nå jeg var mindre så spurte jeg alltid mamma om lypsyl, for morro skyld ja.

Før jeg tok det på, så sleika jeg meg godt rundt hele munnen for å få bedre gli, for all del ikke misforstå! Så tror det er derfor jeg har tørre lepper nå, må drikke mer vann også. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...