corsa91 Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvorfor er du foresten allergisk mot A-GPS? Fordi det koster 2 øre per oppkobling og du får fix på 15 sekunder i stedet for 15 minutter? Hvis du ikke har råd til det lurer jeg på hvordan du har råd til å ringe og sende sms. Eventuelt sitter du med vrangforestillinger om hva A-GPS virkelig er for noe og hva det koster. Jeg har råd men problemet er at Netcom koster dritt mye på data. skal ha kontantkort og det er ikke makspris så bare. Altså.... å starte opp GPS-programmet med A-GPS aktivert generer kun 2-4 kb med data! Du skal med andre ord starte opp GPS'en rimelig mange ganger før det blir penger av sånt! Det du tenker på og som du har dårlig erfaring med er i de tilfellene hvor du har startet opp GPS-programmet i telefonen, og den da ender med å laste kartdata etterhvert som du flytter deg rundt. Selvfølgelig koster dette masse penger hvis du gjør det mye, og spesielt hvis du er i utlandet. Derfor har Nokia gjort noe genialt! Du kan gratis laste ned et program til pcen din, kalt Nokia Map Loader. Koble telefonen til pcen, med f.eks USB-datakabel. Velg hvilke land du vil ha kartdata for, og deretter starter du nedlasting rett inn på minnekortet. Dermed slipper du faktisk å laste ned en tøddel med data når du farter rundt omkring. At du har en mobil med A-GPS skal du heller være glad for, da denne finner du ut lynkjapt hvor du er hen i verden takket være at den grovposisjonerer seg med mobilmastene. Som sagt bruker du kun 2-4 kb hver gang du starter opp GPS'en, og det merker du ikke på fakturaen engang...! Og for å ta et eksempel på hvor lite data dette genererer i kroner og øre, hvis du allerede har lastet ned kartene til minnekortet: I sommer var jeg i Spania og brukte GPS'en på min Nokia N82 MYE! I tillegg har jeg aktivert geotagging på bildene jeg tar med mobilen min. Og på tross av X antall oppstarter og etter å ha tatt ihvertfall 200 bilder, så hadde jeg ikke brukt mer enn ca 20 kr på alt dette, og det er altså på svindyr datatrafikk i utlandet. Så sett deg heller inn i hva A-GPS betyr, hvilken fordel det er for deg, og kjøp deg en mobil hvor du faktisk kan forhåndslaste kartene inn på minnekortet via en pc med internetttilkobling! F.eks en Nokia N97. Og skal du på død og liv være gnien, og heller vente i noen ganger opptil flere minutter på det verste før du får posisjon....ja så deaktiver A-GPS da! Og det til tross for at 2-4 kb er alt som skal til med data! Capice ?? ok men går det an å deaktivere agps på Sony Ericsson Satio? Eller finnes det noen forhåndslaste kartene inn på minnekortet via en pc med internetttilkobling! Da mener jeg Satioen. Lenke til kommentar
SkogensBaron Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du i det heletatt satt deg inn i noen ting? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du i det heletatt satt deg inn i noen ting? My point exactly. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 jeg lurer mest på hvorfor du bryr deg om å deaktivere agps på en telefon til 6000 kr. Agps utgjør en brøkdel av mobilprisen, så har du råd til mobilen har du vertfall råd til agps. Lenke til kommentar
program Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Har du i det heletatt satt deg inn i noen ting? My point exactly. Ditt poeng var at han ikke burde kjøpe en avansert telefon fordi han ikke forsto hvordan ting fungerte. Men det har INGENTING å gjøre med hva slags behov han har til telefonen! Du ser vel at han trenger GPS? Mener du at bare fordi han ikke vet hvordan de forskjellige GPS-teknologiene fungerer, så trenger han ingen GPS? Det du sier er etter mitt syn rent vrøvl! Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Trådstarter leser tydeligvis ikke innleggene. Vær så snill å steng denne tråden, her kaster bare alle bort en haug med tid. Endret 23. oktober 2009 av B1ny Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ditt poeng var ... Festlig at du skal fortelle meg hva mitt poeng var. Har ikke skrevet noe sted at han ikke trenger GPS. Leser du resten av postene mine ser du at mitt poeng faktisk er at TS ikke tar til seg noe av det som blir skrevet. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2009 Takk. Jeg bestiller satio Lenke til kommentar
program Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ditt poeng var ... Festlig at du skal fortelle meg hva mitt poeng var. Har ikke skrevet noe sted at han ikke trenger GPS. Leser du resten av postene mine ser du at mitt poeng faktisk er at TS ikke tar til seg noe av det som blir skrevet. Ikke for starte denne tråden igjen, men leser du dine egne innlegg så skriver du at han burde velge en enklere telefon fordi han ikke har satt seg inn i hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) blir fasinert over makan til ignoranse og ts må jo mates med slegge EDIT: ser nå at ts har blitt forklart dette med a-gps i flere tråder så her går det ikke forklare noe som helst Endret 25. oktober 2009 av Panzerhansa Lenke til kommentar
program Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg skjønner ikke vitsen med å spørre på forum når man totalt driter i hva slags svar man får og går i mot alles anbefalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå