Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 5850

Anbefalte innlegg

Håper det komme en vifteløs versjon av dette, som det gjorde med 4850.

Nei, kommer neppe, det blir for varmt med tanke på garanti men på egenhånd kommer man langt med en Accelero S1 Rev. 2 og en stille vifte.

Eneste er at jeg ikke liker plasseringen av kontaktene..

enig, skulle gjærne sett de på toppen som hos storebror.

Forøvrig synest det jeg det var en fin test, nettet florerer av doktorgrad reviews, akkurat passe med info :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den crysis testen er helt på trynet. Hvor mange ganger må vi si det. Flere brukere på forumet har sagt det også. 5870 har aldri vunnet over gtx295 i crysis. Bare se forskjellen på 5870 og 5850 i crysis. Den er alt for stor. Fiks DETTE!!! Dere må kjøre 5870 crysis testen på nytt!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Crysis er gammelt nytt og ikke særlig mange spiller det lenger. Det bruker ikke engang fire kjerner slik at man får et nøyaktig resultat.

Håper på Crysis 2 snart.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Meiningslause resultat for min del...

Kven har til ei kvar tid det beste eller nest beste oppsettet?

Sit på ein E8500 med HD4850 som var kjøpt tidlegare i år.

Verkar som at alle sider som testar kort har slutta med å teste skalering på eldre maskiner.

Håpar at HIS kjem med ein ny IceQ variant av dette kortet, der den andre DVI porten er teken bort til fordel for større opning for luft.

Kjøpte HIS IceQ4 HD4850 pga låg støy, og den er heilt fantastisk.

Bruker Noctua NH-U12P og vifta på skjermkortet bråkar ikkje meir enn den.

Lenke til kommentar
Jeg fikk meg HD5850 i går og det støyer like mye som mitt vifteløse HD3450 så langt.

Artig måte å skrive det på. Det støyer mao. ikke i det hele tatt.

Hehe.. stemmer, jeg hører det ikke iallefall. Nå skal det sies at jeg har stock kjøler på min E7400, så den støyer pittelitt. Men jeg opplever ikke noe øking av støy etter bytte av skjermkort ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har nettopp kjøpt et av disse kortene, og skal putte på en aftermarket kjøler for å redusere temperatur og støy.

Artic Cooler Twin Turbo Pro har vist ekstremt gode resultater på begge deler.

Ta en titt på disse trådene hvis du også har tenkt å montere på en AC Twin Turbo Pro:

http://www.overclock.net/ati-cooling/64474...lts-4870-a.html

http://www.overclock.net/ati-cooling/65444...-vdcc-temp.html (legg spesielt merke til hvordan han løser VRM-problemet)

Endret av sword
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...