XaTrIx Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei Har lyst å bytte ISP, men lurer på om jeg har noen rettigheter vedrørende epost-adressen som er tilknyttet abonnementet? Har jeg noe formelt krav på å videresende epost til en ny epost adresse, eller kan den gamle ISPen slette mine epost/stenge kontoen den dagen kontrakten løper ut? mvh Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Med mindre du avtaler noe annet med leverandøren så vil de nok kunne stenge kontoen så snart kontrakten går ut. Videresending kan de nok aktivere i en overgangsperiode, men du har ikke krav på å få dette når kontoen er sagt opp. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Én av flere gode grunner til å ha en ISP-uavhengig mailadresse. Kan anbefale gmail.com. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Bedre å eie eget domene da. Total kontroll over eposten din. Var sikker på at jeg hadde hørt noe med at du hadde enkelte rettigheter ved skifte av ISP, men kan ikke finne kilden Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du har ikke noen rettigheter til mailadressen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Og, som en tilleggsopplysning. Til tross for at mange tror det, så eier man heller aldri et domene. Ved å kjøpe et domene og betale årsavgift så får man kun bruksretten til det, ikke eierskap Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Når jeg jobbet i en ISP, så når folk sa opp så ble også e-posten automatisk slettet. Og ovveraskende mange sure folk som ringte og krevde tilbake e-post adressa si Ellers er det bare å si ifra når man sier opp, at man vil beholde e-post adressa, og da hadde vi et beløp på ca 20kr måneden for bare e-post hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå