milan Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har en P4 2,533, Asus P4PE HK og en Zalman vifte.(med fanmate) Det jeg lurer på er, hvis jeg setter fanmaten på fult vil da vifte gå for fullt hele tiden ? Eller vil rotasjonen gå ned ved lav aktivitet på PCen ? Jeg kan jo selvfølgelig bare prøve...det har jeg også gjort. Er helt sikker på at rotasjonshastigheten gikk ganske mye opp og ned i går, men i dag er den på fullt hele tiden. Hva kan det komme av ? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Tror du må ha innbilt deg at den regulerer seg. Har selv 2.53 og Zalman og hastigheten er jevn. Det er ikke en tempraturfølsom styrenhet. Lenke til kommentar
milan Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Her helt sikker på at den lå på rundt 3200 ved spilling i går, stoppet å spille så startet den å synke til 3000...2900...2700 før jeg slo av.... Men,men, hvis jeg tar bort fanmaten ? Lenke til kommentar
gecho Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hovedkortet ditt kan vel regulere hastigheten om du har koplet vifta på CPU-fan-kontakten. Mitt Asus P4S533 hovedkort regulerer viftehastigheten når funksjonen er tilkoplet i BIOS. Funksjonen heter vel Q-fan (?). Når Q-fan (?) brukes er det normalt å la vifta være regulert til høyeste turtall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå