Muriazen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei. Jeg instalerte Windows 7 ultimate (64bit) i begynneslen av vinterefeirn og har til nå vært storfornøydd. Men da jeg i går satte opp pc'en (stasjonær) gikk det kun få minutter etter den var i gang til Blue Screen of Death dukket opp, og nå skjer dette jevnlig fra 15-30 minutter etter oppstart. Jeg kan ikke så alt for mye om feil som dette så jeg vet ikke helt hva dere trenger av information for å hjelpe meg, men jeg lover at når jeg kommer hjem kan jeg legge ut alt dere trenger. Har lastet ned BlueScreenViewer og den nevner gjevnlig noe om en fil i system32 mappa, men siden jeg sitter på skolen i dette øyeblikk har jeg ikke det eksakte navnet på den. Dette skal også komme så fort jeg kommer hjem. Takker på forhånd på alle svar. Jeg trenger virkelig hjelp, siden dette (den stasjonære pcen med problemet) er den eneste pcen jeg har som duger. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Filen jeg snakket om som BlueSxreenViewer "omtaler", heter ntoskrnl.exe og ligger i plasseringen C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe. Noen som har den fjerneste anelse om hva dette er og evnt. hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er alt for lite å gå etter. Les posten "Hvordan DU kan feilsøke Windows!" fra fenderbest https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Dog sist jeg prøvde med windbg på windows 7 fikk jeg ikke fullstendig utført det grunnet manglende korrekt symbol database da jeg hverken hadde RC1 eller RTM inne men en build mellom disse. Windows 7 er jo føreløpig ikke lansert public. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Trenger Stop-code. Er et nummer som vises i blåskjermen (0x0000007B f.eks.). Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Ville ha sjekket at det ikke er feil på minnet. Du kan laste ned memtest her, brenn som image og boot fra den. http://www.memtest.org/download/4.00/memtest86+-4.00.iso.zip Det hadde hjulpet med stopkoden som Eksentron skriver. Endret 14. oktober 2009 av minibig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå