Gå til innhold

Problemer med ekstern LCD på Intel Mobile graphics x3100

dausau

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en Acer V203H lcd skjerm. Denne skal ifølge Acer tåle en oppløsning på 1600x800. Det har derimot ikke min bærbare pc, acer aspire 2920Z med skjermkortet Intel Graphics X3100,965chipset, noe lyst til. Kan bare velge opptil 1280x1024 i 75Hz. Ifølge Intel sine hjemmesider skal dette skjermkortet imidlertidig klare oppløsninger på opptil 2048x1536..

Hvis skjermen tilkobles en annen pc, kan man velge opptil 1600x800.

Jeg bruker Vista, VGA-tilkobling og oppdaterte skjermkortdrivere i dag.

Noen forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat kjøpt en Acer V203H lcd skjerm. Denne skal ifølge Acer tåle en oppløsning på 1600x800. Det har derimot ikke min bærbare pc, acer aspire 2920Z med skjermkortet Intel Graphics X3100,965chipset, noe lyst til. Kan bare velge opptil 1280x1024 i 75Hz. Ifølge Intel sine hjemmesider skal dette skjermkortet imidlertidig klare oppløsninger på opptil 2048x1536..

Hvis skjermen tilkobles en annen pc, kan man velge opptil 1600x800.

Jeg bruker Vista, VGA-tilkobling og oppdaterte skjermkortdrivere i dag.

Noen forslag til løsning?

Typiske LCD-skjermer kan bare kjøres på 59/60 Hz. Se om du kan få satt til 59/60 Hz i software'n, og se om det ikke dukker opp flere oppløsningsalternativer da.

Lenke til kommentar
Typiske LCD-skjermer kan bare kjøres på 59/60 Hz. Se om du kan få satt til 59/60 Hz i software'n, og se om det ikke dukker opp flere oppløsningsalternativer da.

Dessverre så gjør det ikke det. Hvis jeg eksempelvis "Vis alle modi.." under ->skjerminnstillinger-> Avanserte innstillinger, kan jeg ikke velge oppløsninger høyere enn 1280x1024 uavhening av valgt Hz (60Hz,75Hz)...Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...