Testdrive Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har en 1 måneder gammel selvbygd data som fungerer absolutt helt smertefritt! Alle drivere er innstalert og har ikke hatt noen problemer, før nå.. Satt på internett med nettverkskabel da pluttselig det står at nettverkskabelen ikke er koblet til. Dermet fungerte ikke internetten. Tenkte det kunne være problemer med kabelen men koblet den inn i en annen maskin og ting fungerte helt fint, så kabelen er ikke prbolemet her! Men når jeg ser bak så er det ingen lys på nettverksinngangen, overhode! Tror derfor at det er det innebygde nettverkskortet er ødelagt ? Hva tror dere? Pratet med komplett og de sier at jeg bare skal sende det inn, men jeg ville bare høre om dere hadde noen andre ideer? Spør hvis det er noe Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres ut som det innebygde nettverkskortet har fått seg en støyt. Sende inn? Sett inn PCI-kort så sparer du deg 2 uker uten PC. Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres ut som det innebygde nettverkskortet har fått seg en støyt. Sende inn? Sett inn PCI-kort så sparer du deg 2 uker uten PC. Hmm, og dette fungerer like godt som på hovedkortet? Du tror ikke den ødelagte inngangen vil ha innvirkning på noe andre deler? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Høres ut som det innebygde nettverkskortet har fått seg en støyt. Sende inn? Sett inn PCI-kort så sparer du deg 2 uker uten PC. Hmm, og dette fungerer like godt som på hovedkortet? Du tror ikke den ødelagte inngangen vil ha innvirkning på noe andre deler? Nei normalt ikke. Hver nettverksutgang har sin egen chip styrer den, så om det er noe galt med selve utgangen eller chippen som styrer den så vil det normalt ikke ha noe å si for resten av maskinen. Om du ikke har noe i mot å bruke et PCIkort eller en USB adapter så er nok det den minst smertefulle måten å fikse problemet på. Det sagt så har du nok grunnleg for å kreve reklamasjon om du ønsker... men slikt tar jo tid og arbeid for å bytte ut. Det er ikke første gang jeg har sett et innebygde nettverkskort ta kvelden. Det du dog i noen tilfeller kan risikere er at maskinen kan crashe når du prøver å deakitvere/reaktivere kortet (hvis selve chippen er skadet), og det kan jo være plagsom selv om det er lett å unngå når du kjenner til det - du får se om det gjelder for ditt problem. Bare husk å plukke opp et gigabit nettverkskort dersom du kjøper nytt naturligvis, så vil det normalt ha minst like bra ytelse som det innebygde, om ikke bedre (noe avhengig av merke og modell). Billige kort fungerer dog vanligvis helt tilfredstillende. -Stigma Endret 15. oktober 2009 av Stigma Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Før du kjøper nytt kort/ returnerer hovedkortet? - Sjekket at nettverks kortet er aktivert i BIOS? (Prøv deaktiver, så aktiver) - Ingen meldinger i Device Manager? - Resatt BIOS? - Oppdatert BIOS? - Testet i Safe Mode? - Testet med annet OS / fresh install? Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Har ikke gjort noe av disse siden jeg fikk dataen, satt helt vanlig på nett da plutselig den sa ifra om at nettverkskabelen var koblet ifra. Har pratet med komplett og de sier at jeg bare skal sende tilbake hovedkortet, men da er man jo uten data i 2 uker Så kanskje det da er like greit å bare kjøpe nytt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Før du kjøper nytt kort/ returnerer hovedkortet?- Sjekket at nettverks kortet er aktivert i BIOS? (Prøv deaktiver, så aktiver) - Ingen meldinger i Device Manager? - Resatt BIOS? - Oppdatert BIOS? - Testet i Safe Mode? - Testet med annet OS / fresh install? Spesiellt det første punktet er viktig... Nå skal slike ting normalt være på som default, men det skader ikke å sjekke i BIOS. -Stigma Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har ikke gjort noe av disse siden jeg fikk dataen, satt helt vanlig på nett da plutselig den sa ifra om at nettverkskabelen var koblet ifra. Har pratet med komplett og de sier at jeg bare skal sende tilbake hovedkortet, men da er man jo uten data i 2 uker Så kanskje det da er like greit å bare kjøpe nytt Du bør hvertfall sjekke det du kan på din side uten for mye arbeid. Jeg har flere ganger vært bort i maskiner hvor nettforbindelsen er brutt på grunn av feil med drivere som eksempelvis er oppdatert i bakgrunnen. Irriterende hvis Komplett konstaterer at hovedkoret er ok men at problemet skyldes driverne i ditt os... En tur innom BIOS og device manager er helt basic for alle selvbyggere før man bruker tid og penger på retur til leverandør Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Haha, fikk meg en god latter i går kveld ; p gikk inn på BIOS som dere foreslo å så at alle var activated BORTSETT fra 1... Kan jo selv gjette va som skjedde da jeg aktiverte denne, nettverkskortet fungerte igjen ! Det jeg ikke helt skjønner er hvordan denne kan av seg selv ha deactivated seg ? Anywhoo tusen tusen takk til alle som har hjulpet meg med denne tråden, hatten av for dere! Dere har spart meg for penger og tid Ps: hvordan viser man denne tråden som løst? Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Editer tittel i første tråd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå