banned Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hva betyr ignorant? Som i: En ignorant person Jeg skal visstnok være det, men aner ikke hva det betyr.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Å være ignorant betyr at du er uvitende. Lenke til kommentar
banned Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Uvitende? Det samme som dum da eller? For jeg har fått høre at jeg er "en litt ignorant jente". Da tolker jeg det som om jeg er dum utifra hva det betyr ? Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ignorant betyr ikke nødvendigvis uintelligent. Ignorant kan også være noen som ikke gidder å sette seg inn i eller velger å ignorere informasjon. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ignorance is the state in which one lacks knowledge, is unaware of something or chooses to subjectively ignore information. This should not be confused with being unintelligent, as one's level of intelligence and level of education or general awareness are not the same. The word "Ignorant" is an adjective describing a person in the state of being unaware. The term may be used specifically (e.g. "One can be an expert in math, and totally ignorant of history.") or generally (e.g. "an ignorant person.") -- although the second use is used less as a descriptive and more as an imprecise personal insult. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 "Hva er forskjellen på ignoranse og apati?" - Ikke veit jeg, og ikke bryr'e meg ... Lenke til kommentar
banned Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Takk for svar Tror nesten at personen i dette tilfellet mener jeg er uintelligent.. nice Eller er det noen som tolker denne setninga bedre? "****** fremstår som en litt ignorant jente som gjemmer seg bak en likegyldig holdning og at hun ikke bryr seg." Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Tja, akkurat positivt er det vel ikke ment, men vil heller ikke si at det nødvendigvis betyr at du er uintelligent eller dum. Mer at du er uvitende eller kanskje ikke bryr deg om en spesiell ting eller emne. For eksempel er jeg totalt ignorant når det kommer til bilmekanikk. Men samtidig, det kommer vel an på hvem du hører det fra...begrepet kan ofte bli brukt med feil betydning. Endret 13. oktober 2009 av Nevnarion Lenke til kommentar
banned Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja okei, da skjønner jeg litt mer tror jeg : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå