Lil-H Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Min liste er nokså japan/anime inspirert, men anbefales likeså. Mange visuelle perler, det er helt sikkert! Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Alle de mest omtalte er verdt å se (så vidt jeg vet, har jo ikke sett alle selv.) Sett My Neighbour Totoro, Spirited Away og Princess Mononoke, og alle er minst topp 50 materiale.Anbefaler også Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies) (Ikke Miyazaki, men Ghibli.) Er original eller engelsk tale best når det gjelder disse filmene? De engelske versjonene er ofte veldig bra dubbet, men som nevnt mange ganger i tråden fra før så er Japansk tale enda bedre og en del av sjarmen. Hvis du aldri har sett anime/japansk film før (faen meg på tide! ) så høres det kanskje litt rart ut i begynnelsen, men det har du glemt etter 10 minutter. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Noen som vet om Mind Game er å finne i Europa? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Legger denne i mine innlegg med et lite førsteutkast, så ser jeg nærmere på det senere. Balance, The Rescuers Down Under, Wall-E, Animatrix, Toy Story Shrek South Park, James and the Giant Peach, Lion King, The Nightmare Before Christmas, Alice in Wonderland, Aladdin, Rejected, Duck Dodgers in the 24½th Century. Endret 14. oktober 2009 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nausicaä er nettopp sett. Går rett inn på lista, det er sikkert. Kom over en artig trivia: Hayao Miyzaki was so upset by the original international cut version that he sent a samurai sword to the Executive at Disney with a simple note which read: "No cuts." Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Trudde dette var en av policiene hans? At filmen skulle være identisk bortsett fra tale. Syns jeg leste det i filmmagasinet. Humm Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Trudde dette var en av policiene hans? At filmen skulle være identisk bortsett fra tale. Syns jeg leste det i filmmagasinet. Humm Og grunnen til det er nok at denne filmen ble voldtatt og utgitt som "Warriors of the Wind" i vesten. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 10 registrerte animasjonsfilmer på IMDB. Huff, nå må jeg lete i minneboksen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er i grunn rart at Disney, med tanke på avtalen med Miyazaki, slapp unna med den siste replikken i Spirited Away, som i grunn ødelegger ganske mye. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Er i grunn rart at Disney, med tanke på avtalen med Miyazaki, slapp unna med den siste replikken i Spirited Away, som i grunn ødelegger ganske mye. Som impliserer at det hele var en drøm? Endret 15. oktober 2009 av thesinner Lenke til kommentar
Montag Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ingen som liker Beatles her? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Toppti: Flåklypa Grand Prix Mind Game Sen to Chihiro no kamikakushi The Nightmare Before Christmas WALL·E Hotaru no haka Mononoke-hime Beavis and Butt-Head Do America Waking Life The Rescuers Down Under The Rescuers Down Under havner på lista som en slags representant for alle de Disney klassikerne det er for lenge siden jeg har sett til at jeg kan stole fult på mine minner av opplevelsene. Men denne filmen var nok min første virkelige favorittfilm, og jeg kan nok ikke telle på en hånd de gangene jeg fikk mine, etterhvert motvillige, foreldre til å leie denne til meg. Endret 15. oktober 2009 av Bruckiania Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kan ikke lage noen topp 10-liste selv, sett veldig få av disse de siste årene. Men The Nightmare Before Christmas er veldig årleit, bra folk liker den:) Er det ikke flere som synes South Park er konge her? Blir i bra humør og nynnemodus når jeg ser den igjen:) Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) 1. More 2. L'homme qui plantait des arbes (The Man Who Planted Tree) 3. Arka 4. Duck Amuck 5. Presto 6. Yozhik v tumane (Hedgehog in the Fog) 7. Vals Im Bashir (Waltz with Bashir) 8. Kiwi! 9. Vincent 10. Family Guy Presents Stewie Griffin: The Untold Story Ble litt mange kortfilmer, men det er omtrent det eneste jeg har sett av animasjon de siste årene. Skulle gjerne hatt med flere av de gamle Disney-klassikerne, men jeg aner ikke hvor de ville vært på en slik liste. Endret 17. oktober 2009 av Olum Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 1. Aladdin 2. Lion King 3. Shrek 2 4. Simpsons the movie 5. Shrek 1 6. Istid 1 7. Aladdin 2 8. Pinocchio (hugser ikke hvilket år. Rundt 1995 kansje? 9. South Park - bigger longer 10. Flåklypa Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 8. Pinocchio (hugser ikke hvilket år. Rundt 1995 kansje? Den kom ut i 1940. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Dagens tips: Jojo in the Stars (Marc Craste, 2004) Se filmen hos Youtube Endret 19. oktober 2009 av Montag Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 8. Pinocchio (hugser ikke hvilket år. Rundt 1995 kansje? Den kom ut i 1940. Nå var det ikke orginalen jeg meinte så klart.. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) 8. Pinocchio (hugser ikke hvilket år. Rundt 1995 kansje? Den kom ut i 1940. Haha, det er så lett å ta feil når det gjelder de gamle Disney-klassikerne. Jeg hadde alltid trodd at filmene jeg så som liten var relativt nye. Ble faktisk ganske overrasket når jeg fant ut at de var mye eldre. Edit: Manlulu, det er ikke Disney-versjonen du mener? Endret 19. oktober 2009 av Olum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå