Gå til innhold

Spørsmål angående høytaler valg og tilkobling.

Mhz

Anbefalte innlegg

Hei, har sett litt på noen billige høytalere till PC - hvor bruket skal være spill og useriøs musikkproduksjon. Har kommet frem til disse:

Patos Basic 110 MKII Stativhøyttaler

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336199

Dette er altså 2 høytalere til en veldig god pris. Har lest en 13 sider lang forum diskusjon rundt disse høytalerne og kjøperne var som regel veldig fornøyd med henhold til prisen. De jeg har nå er Dell 5.1 høytalere fra 2002 til en pris på rundt 800kr, så det kan jo uansett ikke bli værre.

Spørsmålene er dermed om noen har erfaring med disse høytalerne?

I tillegg lurer jeg på litt basic informasjon om hvordan man eventuelt kobler disse til en Dell subwoofer (som skal være midlertidig), og hvordan kabler som eventuelt vil være nødvendig.

Og hvis da det blir vanskelig og/eller umulig å kombinere disse med mitt lavmål av en subwoofer, hvordan ville disse 2 da holdt for seg selv uten en subwoofer som backer de lave frekvensene?

Her snakker vi også uten forsterker, ettersom det sprenger budsjettet så det holder.

Takker på forhånd :).

Endret av Mhz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på noen brukte forsterkere nå.

En er Forsterker med RDS-radio KR-A4080 190w 50hz. Kenwood, som også følger med mye annet for 1000kr.

En annen er

Sony TA-FE-330R stereo forsterker, 2x70w utgangseffekt

for 500,-

Og en siste jeg har sett på er en Sansui til 350,-

Endret av Mhz
Lenke til kommentar

Power handling sier litt om hvor høyt de kan spille, men ikke så mye mer. Jeg har forsterkere som leverer omtrent tre ganger oppgitt power handling - det er godt som gull!

70 sony-watt er sjelden spesielt mye å skryte av. Hvordan er wattene målt? Din-frekvens? Hvor mange ohm? Begge kanaler i bruk? Burde uansett gi brukbar lyd, det er ikke det, men man har watt, og man har watt. Sony har førstnevnte, jeg har sistnevnte.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...