Gå til innhold

Uttale av "pseudo"?

Degeim

Anbefalte innlegg

• 7 år senere...
Videoannonse
Annonse

"Jaggu meg godt at dere ikke er norsk lærere", for å si det på godt norsk! *griner*

Neida!

Jeg tenker slik: At nå er det gått 8 år siden siste tråd. Kanskje dere kan svare mer tydelig på ting nå?

Vil gjerne få liv i tråden "battle of the skarpest (jeg mente "sharpest", bare hadde ikke endre ordliste på iPhonen her så den ble skarpest automaGisk ;p) notes about norwegian pronounciation system" igjen.

Etter min mening ("imo"), så er det viktig å skrive så riktig som man kan. Så kan man ha noen fillefeil innimellom ved at man skriver fort og bommer litt på tastene eller får hjelp til å skrive feil av autocorrect. Dette skjer ofte og det kommer mer an på om man gidder å bruke tid på å rette noe som kan forstås. Hvis det blir et annet ord så må man jo endre. Poenget er at det viktigste er å bli forstått og at man gjerne skal kommunisere effektivt og få litt fortgang i en eventuell samtale eller evaluering for eksempel.

Med det så senker jeg min stridsøks og fordufter. So long amigos!

Var dette en spennende tråd? Da kan du følge den videre i et nyoppstartet prosjekt via kickstarter. Vi håper på å få inn 2,4 millioner for å sette opp en forestilling hvor dette skal diskuteres live på utvalgte fotballstadioner i Norge. Velkommen skal du være, språknerd, språkforsker eller bare en liten nysgjerrigper ;)

Endret av Pseudonym_karen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...