NikkaYoichi Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du har ikke vært så ofte innom trådene for språk i dette forumet ... 1 Lenke til kommentar
Pseudonym_karen Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) "Jaggu meg godt at dere ikke er norsk lærere", for å si det på godt norsk! *griner* Neida! Jeg tenker slik: At nå er det gått 8 år siden siste tråd. Kanskje dere kan svare mer tydelig på ting nå? Vil gjerne få liv i tråden "battle of the skarpest (jeg mente "sharpest", bare hadde ikke endre ordliste på iPhonen her så den ble skarpest automaGisk ;p) notes about norwegian pronounciation system" igjen. Etter min mening ("imo"), så er det viktig å skrive så riktig som man kan. Så kan man ha noen fillefeil innimellom ved at man skriver fort og bommer litt på tastene eller får hjelp til å skrive feil av autocorrect. Dette skjer ofte og det kommer mer an på om man gidder å bruke tid på å rette noe som kan forstås. Hvis det blir et annet ord så må man jo endre. Poenget er at det viktigste er å bli forstått og at man gjerne skal kommunisere effektivt og få litt fortgang i en eventuell samtale eller evaluering for eksempel. Med det så senker jeg min stridsøks og fordufter. So long amigos! Var dette en spennende tråd? Da kan du følge den videre i et nyoppstartet prosjekt via kickstarter. Vi håper på å få inn 2,4 millioner for å sette opp en forestilling hvor dette skal diskuteres live på utvalgte fotballstadioner i Norge. Velkommen skal du være, språknerd, språkforsker eller bare en liten nysgjerrigper Endret 22. juni 2017 av Pseudonym_karen Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Det står mangt rart i denne tråden, kan ordbøkene ha forandra seg på desse åra?Status nå er iallfall at forstavinga kan skrivast psevdo eller pseudo, og uttalen er psevdo, sevdo, psøydo eller søydo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå