Gå til innhold

Hvilken Linux-versjon, patcher o.l ... kjerne altså

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen fra 2.4.20 og 2.4.21-rc2 er stort set bugfixes, typos og ligende.

Hvis du planlegger å fortsette å bruke 2.4 treet så vil jeg anbefale ck-sources som er optimalisert for desktop bruk.

Utenom dette så kan du jo prøve 2.5 treet, som har en del nye feautures og forbedringer(her er bl.a. preempt og alsa inkludert). Den har også blitt relativt stabil nå.

Lenke til kommentar

Utenom dette så kan du jo prøve 2.5 treet, som har en del nye feautures og forbedringer(her er bl.a. preempt og alsa inkludert). Den har også blitt relativt stabil nå.[/url]

Ja, kansje jeg skal gjøre det. Da slipper jeg i alle fall legge til tv-kort og alsa, og hvis det virker er det jo greit.

Lenke til kommentar

Utenom dette så kan du jo prøve 2.5 treet, som har en del nye feautures og forbedringer(her er bl.a. preempt og alsa inkludert). Den har også blitt relativt stabil nå.[/url]

Ja, kansje jeg skal gjøre det. Da slipper jeg i alle fall legge til tv-kort-driver og alsa, og hvis det virker er det jo greit.

Lenke til kommentar
Ja, kansje jeg skal gjøre det. Da slipper jeg i alle fall legge til tv-kort-driver og alsa, og hvis det virker er det jo greit.

Jeg har kjørt 2.5.69 siden den kom ut, og har ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

arehb: ja, men da er jo du vel en rimelig erfaren Linux-bruker. for en som er ny for Linux er kanskje det å kjøre en devel-kjerne ikke det letteste.

vel, hvilken kjerne du burde kjøre kommer helt ann på hva du skal bruke PCen til/hvor viktig det er at den er stabil o.l. En kjerne under utvikling er da mer ustabil enn en kjerne som 2.4.20. hvis det bare er en workstation du ikke er avhengig at skal funke 100% perfekt, kan du jo kjøre devel, men du må da være forberedt på krasj/eller hvis uheldig; et herpa OS.

Men igjen, hvis du er avhengig av det __aller__ nyeste... :p

hvis det ikke er noen stor grunn til å kjøre en ustabil kjerne; kjør stabil. hvis du vil ha en enda sikrere kjerne (til en server f.eks.) kan du kanskje tenke over å kjøre 2.2 treet (default i debian stable. ja det er en grunn. :p).

kjører selv 2.4.20 og det fungerer perfekt. :D

Lenke til kommentar

Jeg skal emigrere til Debian på desktopen. Jeg tror jeg kommer til å kjøre 2.4.20 til ting fungerer og alt er konfigurert, og så bytte til nyere varianter med privat-patcher. Jeg velger Debian blant annet av politiske årsaker.

Hadde en bsod i kveld, masse data rett i do på en av fat-partisjonene. Møkka-os! Faen jeg er lei.

Men det blir vel noen kvelder med rtfm-ing før alt av ntfs er erstatta med reiserfs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...