Stig-Arne Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Trenger litt hjelp her. Har akkorat installert nytt hovedkort, se sign. Men når jeg starter opp får jeg beskjed om CPU is unworkable.. pleas chek dit og datt i BIOS, men jeg kommer meg ikke inn i BIOS. Hva er galt ? Har prøvd å koble fra alt utenom minne og skjermkort, har byttet plass på minnebrikken uten hell.. Takk for all hjelp Håper på raskt svar.. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hva skjer når du prøver å trykke del i oppstarten da? (eller den knappen du må trykke for å komme inn i bios) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Kommer opp en blå strek nede i skjermen, i tillegg blinker markørern oppe. Fatter ikke hva som er galt ? noen ide ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvis du har Enermax kabinettvifter, prøv å koble dem fra. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Som cpu vifte har jeg en zalman vifte ja, med zalman vifteregulator i tillegg så har jeg to stk enermax vifter, en i front og en bak, skal jeg prøve å koble de i fra ? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvilken sammenheng har ENERMAX viftene med å ikke komme inn i BIOS??????? John Kr Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hadde samme problemet selv og fant en post her på forumet om det samme. Koblet fra Enermaxviften og da kom bios opp. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 genialt.. det funket..pinade.. takker så meget for all hjelp Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Problemet skal være turtallsføleren. Etter å ha prøvd litt fram og tilbake koblet jeg vifta med en overgang til vanlig strømuttak istedenfor kontakten på HK. Da funker alt, men jeg kan ikke lese av hastigheten på vifta. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Bra at dette fungerte, dette var en ny lære for oss andre også. Jeg har flere slike vifter samt bestilt 3 nye EINEMAX vifter til en ny PC. Hva er i veien med disse viftene -- anbefaler du noen andre??? På forhånd takk John Kr Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg vet ikke om dette er noe stort problem. Det virker som om noen kombinasjoner bios / HK / Enermax ikke funker sammen p.g.a. turtallsføleren og/eller hastighetsregulatoren på vifta. Problemet som oppstår er at man ikke kommer inn i bios, alt annet fungerer. Enermax er ifølge mange en grei vifte. Man kan kjøpe en annen vifte hvis problemet oppstår, eller bare koble med overgang rett på vanlig strømuttak. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 OK Takk Da lett jeg bestillinge på viftene bestå. Det er greit å hvite denne feilkilden når man skal starte opp PC'en for første gang. John Kr Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jepp, hadde samme problemet med et Abit kt-7 hk og den gamle versjonen av Silent twin som hadde papst vifter. Viftene gir et tacho-signal som hk'et ikke takler. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Gjelder dette bare hvis man har koblet vifta til hovedkortet? Har litt problemer jeg og : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=113936 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Gjelder dette bare hvis man har koblet vifta til hovedkortet? Ja. Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 må koble vekk vifter for å få tilgang til bios 0_o OH, lol.... hva kommer det av ??? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 må koble vekk vifter for å få tilgang til bios 0_o OH, lol.... hva kommer det av ??? lol ..??... gidder du ikke å lese lenger opp på siden? Eller så kan du kanskje lese her eller her. Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hadde samme problem selv med akkurat samme mobo og i tillegg at min 2500barton ble gjenkjent som 1100mhz... og jeg har enermax vifter i mitt kabinett med mere. men hos meg holdt det å ta clear cmos. så funket alt. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Ifølge mer kunnskapsdyktige folk på nForcershq.com forumet så er ikke problemet rpm-signalet men at vi bruker for kraftige vifter på uttakene. Iht ATX-standarden så skal ikke de vifte-uttakene på hovedkortet belastes med mer enn 2W. Sjekk spesifikasjonene på 80mm vifter, de fleste jeg har sett på trekker >3W. Og på Abit NF-7S gir dette utslag i at man ikke kommer inn i bios. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Vil bare si at nå funker alt, koblet istede viftene over på vanlige strømutak. Fikk litt panikk når ingenting fungerte Men eller..ett genialt hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå