Gå til innhold

Kommer ikke inn i BIOS ??

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Har akkorat installert nytt hovedkort, se sign. Men når jeg starter opp får jeg beskjed om CPU is unworkable.. pleas chek dit og datt i BIOS, men jeg kommer meg ikke inn i BIOS. Hva er galt ? Har prøvd å koble fra alt utenom minne og skjermkort, har byttet plass på minnebrikken uten hell..

Takk for all hjelp

Håper på raskt svar..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet skal være turtallsføleren. Etter å ha prøvd litt fram og tilbake koblet jeg vifta med en overgang til vanlig strømuttak istedenfor kontakten på HK. Da funker alt, men jeg kan ikke lese av hastigheten på vifta.

Lenke til kommentar

Bra at dette fungerte, dette var en ny lære for oss andre også.

Jeg har flere slike vifter samt bestilt 3 nye EINEMAX vifter til en ny PC.

Hva er i veien med disse viftene -- anbefaler du noen andre???

På forhånd takk

John Kr

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er noe stort problem. Det virker som om noen kombinasjoner bios / HK / Enermax ikke funker sammen p.g.a. turtallsføleren og/eller hastighetsregulatoren på vifta. Problemet som oppstår er at man ikke kommer inn i bios, alt annet fungerer.

Enermax er ifølge mange en grei vifte. Man kan kjøpe en annen vifte hvis problemet oppstår, eller bare koble med overgang rett på vanlig strømuttak.

Lenke til kommentar

hadde samme problem selv med akkurat samme mobo og i tillegg at min 2500barton ble gjenkjent som 1100mhz... og jeg har enermax vifter i mitt kabinett med mere. men hos meg holdt det å ta clear cmos.

så funket alt.

Lenke til kommentar

Ifølge mer kunnskapsdyktige folk på nForcershq.com forumet så er ikke problemet rpm-signalet men at vi bruker for kraftige vifter på uttakene. Iht ATX-standarden så skal ikke de vifte-uttakene på hovedkortet belastes med mer enn 2W. Sjekk spesifikasjonene på 80mm vifter, de fleste jeg har sett på trekker >3W. Og på Abit NF-7S gir dette utslag i at man ikke kommer inn i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...