Gå til innhold

Hva burde jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Hesiann!

Sitter i dag på ett selvbygd system, med følgende specs:

Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz

nVidia GeForce 8800GT 512 MB

4GB RAM

Men, etter nå to år begynner maskinen å slide med å holde følge, derfor lurer jeg om jeg skal oppgradere noe hardware etterhvert! Hva synes dere jeg burde oppgradere? Og til hva? Har ikke fulgt med på hva som er "det store" innen hardware verdenen på det siste året, så er veldig ute av bildet, og trenger litt hjelp til dette. Kunne tenke meg å unngå å bytte ut alt for mye, da jeg ikke har ett enormt budgett...

Maskinen blir i dag brukt for det meste til diverse spill, ikke de aller mest krevende, men går i Battlefield 2, til tider WoW, og til tider flightsimulator 2004 / X, hvor X krever EKSTREMT mye.

Noen som har gode forslag til hva som burde oppgraders først, og til hva? :)

Yaricks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser desverre ikkje at pc-en din skal slite med dei spelene men vist du vill oppgradere vill no eg anbefalt eit nytt Grafikkort og CPU.

Det vill bli dyrt og oppgradere platformen men det spørst kor mye du er villig til og gi. Med eit "ikke et stort budgett" ville eg no anbefalt.

ATI 4890 1GB er billig og eit ekstremt bra skjermkort som kan passe som ein bra oppgradering. CPU: Intel Core 2 Duo E8400 eller Intel Core 2 Duo E8500

Blir ein oppgradering litt over 2300kr, Men vill anbefale at du "friske" opp pc-en med og formatere og legge in OS på nytt. (Husk ta BACKUP) masse "dill og dulldal" gjer pc-en treig gjennom årene :=)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Nja, den sliter ikke, men hadde vært kjekt å kommer over 20-30 fps i de fleste (unntaket er WoW som er VELDIG mye mer, men nå er det på ett annet nivå grafisk). Formatere og alt det her har jeg kontroll på, jobber som IT/Media tekniker, så har ganske god peiling på det, er bare ikke hardware jeg har fulgt med på. :)

OSet er en par måneder gammel W7 64-bit installasjon, så der er ikke problemet! :)

EDIT: Hvordan er HD4890 vs HD4850? Er ikke veldig stor prisforskjell akkurat, er det stor forskjell i kraft på den?

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

JEg har tidligere hatt 4850 og 4890

Du merker det godt i mer krevende spill med et 4890 vs 4850.

Har du budsjett til å velge et 4890 ville jeg gå for dette.

4850 ligger et par hakk høyere enn 9800gt. 9800gt er som jeg har forstått samme kort som 8800gt men nvidia gjorde om navnet for å selge mer.

Konklusjon:

Hvis du velger et 4850 vil du nok få opp fps men det vil likevel ikke være alt for stor forskjell. Har du råd til det, så velger du helt klart 4890 istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...