Gå til innhold

Analog Leica M og andre målsøkerkamera.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh... Ser ut som om jeg har noen problemer med å holde kameraet stille... I tillegg er Fomapan 400 visstnok ikke noe særlig. Tester en del forskjellige kombinasjoner av ISO/lukkertid i et forholdsvis lyst rom etter mørket (hey, det er november!), og på EV 5-6 ser det ut som om jeg må opp på føkkings 1/60 i lukkertid for å få et bilde jeg kan bruke. Det tilsvarer en blender på hva...0.8? :D

Skal ned på Fotovideo i morgen og kjøpe et par ruller med 3200iso og kjøre på 800 og 1600 for å sjekke om det funker bedre...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Det er det drøyeste jeg noensinne har sett. Får jo M2 eller M3 for godt under 5k fra statene, og utifra tidligere poster her så skulle bruktprisene liksom være helt greie i Norge.

Ligger forøvrig en M2 på finn, med Elmar 5cm 2.8, for 8k, så noe er galt med den lista.

Lenke til kommentar

Det har jeg og, jeg hadde derfor håpet at M2 eller M3 var billigere, med tanke på at de er det i USA.

Edit: Ser en tidligere i tråden skaffa seg en M2 til 4000, så stoler ikke helt på den linken din, Herp.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Grunnet manglen på mørkerom, blir Leica-en stående ubrukt, og jeg har vurdert å selge den (om ikke folk vet om et mørkerom som man kan låne i Bodø).

Hvor mye kan man få for en strøken M6 med en mint Summicron 35 F/2 ASPH?

Litt kjedelig å ha en linse som ny koster $3000 som ikke blir brukt.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen i familien har en Carl Zeiss Ikon. Det står Stuttgart på den, så den er åpenbart fra den vest-tyske "delen" av firmaet. I følge wikipedia holdt CZ til i Stuttgart bare rundt 45-46 før de flyttet nordover i delstaten Baden-Wurtenberg. Ergo er det logisk å tro at dette kamera er laget i 45-46. Eller beholdt man Stuttgart-"navnet" lengre?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei alle sammen. Per i dag bruker jeg en Leica M6 og stort sett en Zeiss planar 50mm f/2 som jeg er veldig fornøyd med. Men innimellom skulle jeg gjerne hatt litt mer lys og lurer på å skaffe meg en Nokton 50mm f/1,1. Er det noen her i oslo området som kunne tenkt seg å låne meg en slik i et par dager så jeg kan få testa hva jeg synes om den? Evt har noen her noen erfaringer med den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...