tmaalen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 har en skoleoppgave hvor jeg skal forklare hvordan kjemi har hjelpet vår forståelse av evolusjon. Nå trenger jeg ett eksempel hvor kjemi har blitt brukt til å bevise evolusjon. Jeg har funnet mange brae eksempler, men det blir ikke brukt kjemi. Er det noen som har noen ideer til meg? Takk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 C14-datering går vel gjerne under fysikk? http://www.nrk.no/programmer/tv/newton/1.3133235 Ellers så tar de jo prøver av tykke islag. Fra disse bestemmer de miljøet på jorden langt tilbake i tid. Usikker, men vil vel tro kjemi er inne i bildet her. Dette kan kanskje indirekte kobles til evolusjon. Lenke til kommentar
tmaalen Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 takk takk Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Utrolig vanskelig skoleoppgave da! Biokjemi må nevnes samt gener og DNA. Det er strengt tatt biologi men oppdagelsen av DNA og at denne kan forandre seg fra generasjon til generasjon er et stort skritt fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå