Rampage Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Er vel faktisk lovpålagt å plukke opp pasienter og bringe de til sykehuset og gi de nødvendig behandling selv om de ikke har forsikring? Men så fort tilstanden ikke er kritisk så blir de skrevet ut hvis de ikke klarer å betale for seg? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er uansett merkelig at mange på venstresiden straks temaet skattelettelser kommer på banen, setter det opp mot offentlig velferd. Det finnes mange offentlige utgifter man kan kutte parallelt med skatter som ikke går på velferd, eksempelvis bevilgninger til kultur, utviklingsbistand eller offentlig byråkrati og detaljregulering. Det er rett og slett ikke slik at det at folk får beholde mer av inntekten sin nødvendigvis betyr at det offentlige helsevesenet får mindre midler. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kultur er velferd, men skattelettelser kan også føre til økt velferd i befolkningen. En trenger ikke alltid en stat for å skape velferd av ressursene. Synes forøvrig det er interessant hvor opprørt folk blir av denne skatten som er noe av det mest naturlige å gjennomføre for å få et mer helhetlig skattesystem. Hvorfor skal en beskattes 10% hvis en velger å investere i en bolig men hvis en gjør en mer samfunnsnyttig innvestering som i produksjonsmidler så må en skatte 100%? Nordmenn har blitt bortskjemte på ekstremt god boligbeskatning, og det vil koste mye å forandre det. Alle rød-grønne-velgere; Gjør dere forberedt på mer klaging, dere er advart Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kjære drittsekker!Hvorfor er dere ute etter å ta rotta på oss igjen? Kristin, jeg vet at du er kommunist, men hvor inn i helsikes mye skatt forventer du at jeg skal klare å betale??? REF: http://www.dagbladet.no/2009/10/13/nyheter...t_2010/8550820/ For en vanlig bolig kan det bety 10 000 kroner mer i skatt. Hvor mye skatt er nok? Skal det aldri være nok? Jeg føler meg lurt, svindlet, ranet, voldtatt, overfalt og direkte mishandlet. Jeg er veldig skuffet over de folkevalgte drittsekkene. Sosialist-Drittsekkene som sitter ved makten altså. (med stor D.) Drittsekkene bor jo gratis på skattebetalernes regning, og kjøres gratis til og fra stortinget hver dag "av sikkerhetsårsaker".... (sikkerhet meg i ræva, BEKVEMMELIGHET er vel hovedårsaken.) Kjære kommunist-Kristin, du får meg til å spppppppppppyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!! Og til alle dere som stemte på disse avskummene: SKAM DERE, SKAM DERE ALLE SOM EN!!! I alle dager? Har du satt deg inn i denne formuebeskatningen av bolig i det hele tatt? For å kunne betale 10000 ekstra i skatt må man ha en bolig som er verd ca en million mer i likningsverdi enn fradraget, mao 1.7 mill i likningsverdi om du er singel, eller 6.8 millioner i reell verdi. I tillegg må du være gjeldsfri. Mao ikke akkurat gruppen som har store problemer med å klare å betale skatt. AtW Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Kultur er velferd, men skattelettelser kan også føre til økt velferd i befolkningen. En trenger ikke alltid en stat for å skape velferd av ressursene. Kultur kan være velferd, men jeg ser ikke nødvendigheten av at den skal være offentlig finansiert. Ellers er det selvsagt et viktig poeng du kommer med her. Dersom jeg får beholde 10 000 kr mer av inntekten min, får jeg samtidig 10 000 kr mer i privat velferd. Siden jeg da får velge selv hvordan jeg ønsker å bruke disse pengene, får jeg att på til større nytte av dem enn om myndighetene hadde disponert dem for meg. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Kultur er velferd, men skattelettelser kan også føre til økt velferd i befolkningen. En trenger ikke alltid en stat for å skape velferd av ressursene. Kultur har jaggu meg ikke noe med velferd å gjøre, nei. Hva er dette for sludder? Velferd er veier, skoler, sykehus o.l. Ikke noen fordømt opera. Jeg skjønner ikke hvorfor folk får panikk når de må betale skatt? Alt man betaler kommer jo tilbake igjen, pengene forsvinner jo ikke. "Kommer tilbake igjen"? Som Herr Brun sa, det går til noen andre, mye går til byråkratiet. Og jeg vil påstå at resten av det forsvinner. Endret 14. oktober 2009 av LostinSpace Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det 'sludderet' er en annen oppfatning enn din egen. Jeg tror du vil oppdage at det tjener seg å vise respekt for sine motdebattanter. Om du ikke viser andre respekt vil du ikke møte respekt fra andre brukere, og da er det ingen som hører etter når du skriver noe. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Åja, Ideal.. jeg utfordrer deg til å prøve denne: http://www.dagbladet.no/2009/10/13/nyheter...ringen/8555785/ Så kan du fortelle hvordan du kommer ut? Jeg for min del ser ut til å måtte betale flere tusen kroner mindre i skatt framover i forhold til i fjor. Fysj for vanstyre! Din skatt for 2009 er beregnet til: -13 643,40 Din skatt for 2010 er beregnet til: -14 724,20 Sweet!! må bare dra litt på smile bånde du får jobbe litt mer og tenke på at du hjelper landet ditt med og betale skatt tenk deg og få nei til sykehus hjelp bare fordi du ikke har forsikring ... det skjer faktisk i amerika .. folk blir ikke tat med av ambulansen vis de ikke har forsikring .. er det sån du ønsker og ah det ??? Du vil få hjelp ja, men med denne regjeringen som er valg inn nå kommer det ann på hvor mye penger du har på når du får hjelpen. Ved at de rødgrønne ikke vil kjøpe private sykehusplasser blir køen lengere. Dvs har du god økonomi kan du få den hjelpen du trenger nesten på dagen. Har du en mer standarøkonomi må du vente, og ofte lenge før du får den hjelpen du trenger. Onkelen til en kompis av meg måtte ha en operasjon, husker ikke helt hva det var, men var for å fikse noen plager han hadde. Det var vel typ 5-6mnd vente tid i det offentlige. Så gikk han til en privat aktør og ble opperert dagen etterpå, det er jo fint for de som har penger til det! EDIT: Glemte vist å skrive ontopic her! Probleme med det nye systemet er at det er enslige pensjonister som kommer til å slite nå. Enker som eier hus uten å ha gjeld i det. Disse vil i værste fall måtte flytte pga skatteøkningen. Lite gjennomtenkt eller bevist? Endret 14. oktober 2009 av GnoMiz Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har hørt det før, på tide med noe nytt fra den nytenkende, originale, brilliante og selvsagt ufeilbare opposisjonen Uansett hva regjeringen gjør som dere ikke sitter i, så er det galt. We get it. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Har hørt det før, på tide med noe nytt fra den nytenkende, originale, brilliante og selvsagt ufeilbare opposisjonen Uansett hva regjeringen gjør som dere ikke sitter i, så er det galt. We get it. Det er da viktig med opposisjon! Uansett hvem som sitter i regjering, alle trenger en 'vaktbikkje'. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Joda, men det er ikke sånn at man må, uansett, under alle omstendigheter si at dette er dårlig eller dette er ikk ebra nok, nesten men ikke helt etc etc. Noen ganger går det faktisk ann å si "dette er bra". Savner det i politikken, blir nesten et prinsipp å bare være mot, uansett hva det er. Gjelder forsåvidt for begge sider av politikken. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Politikere er en gjeng med løgnaktige jævler. Det handler for det meste om hvilke løgnaktige jævler du tror vil gjøre den beste jobben. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Politikere er en gjeng med løgnaktige jævler. Det handler for det meste om hvilke løgnaktige jævler du tror vil gjøre den beste jobben. Høres ikke uriktig ut det, men hva er gulleroten? Hva har det seg at samtlige politikkere med stor innflytelse er upålitelige? Hvem tjener på det? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Politikerene, politikernes familier, politikernes assistenter. Men det er ikke bare død og faenskap. Noen gode er det, og selv de dårlige klarer normalt å gjøre en helt grei jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå