War Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Noen her som har 3Com OfficeConnect Gigabit VPN Firewall? Som vil dele erfaringer /kunnskap her? Jeg har hatt den en stund nå og alt fungerer topp men jeg bruker bare 0.01% av det jeg kan bruke den til og vil gjerne lære mer. * WAN ports: 2 autosensing 10 /100 /1000Mbps with auto MDI/MDIX * LAN ports: 6 autosensing 10 /100 /1000Mbps with auto MDI/MDIX * DMZ ports: LAN ports 1 and 2 can be configured as DMZ ports * Protocols supported: Dynamic IP addressing, static IP addressing, DHCP Server, NAT/PAT (with TCP and UDP), PPPoE, PAP, CHAP, UDP, IP TCP, IPCP, PPTP, SNTP * Security: Stateful packet inspection firewall, pre-configured filters for commonly used protocols, user-configurable filters for UDP and TCP packets with specific port numbers * VPN support: VPN initiation, termination and pass-through for IPSec VPN termination and pass-through for PPTP and L2TP/IPSec tunnels * Compatible with IPSec encryption schemes and standards, including IKE v1, IKE v2, AES-128, AES-192 and AES-256 DES and 3DES * Routing: Static routing, RIP, DynDNS support, traffic shaping, load balancing and rollover * Web Filtering: Static web filtering * Management: http, https, ssh and SNMPv2c, pre-set defaults, remote management, port mirroring Vet ikke hva halvparten av disse tingene er enda, men RIP og rollover høres jo smart ut om den skulle bli oppdaget av et virus så kan den leke død og bare rulle på ryggen med føttene opp. Evt noen som leger seg med sin router som har de samme mulighetene som vil dele noen tips som du synnes er geniale /ikke kunne levd uten. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Vet ikke hva halvparten av disse tingene er enda, men RIP og rollover høres jo smart ut om den skulle bli oppdaget av et virus så kan den leke død og bare rulle på ryggen med føttene opp. Seriøst, du tror ikke det er det? Anyways, er det vifter på den? Trenger ny firewall hjemme, så den bør helst ikke støye. Obi Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Den har ingen vifter. Grunnen til at jeg valgte den er disse> Rack og 2 ISP , kan ha 2 linjer inn hvor den auto kobler over om ett nett skulle dette ned. Som backup velger jeg da en billig treg canal digital 1mb linje. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Den har ingen vifter. Grunnen til at jeg valgte den er disse> Rack og 2 ISP , kan ha 2 linjer inn hvor den auto kobler over om ett nett skulle dette ned. Som backup velger jeg da en billig treg canal digital 1mb linje. OK, takk for info. Har bestlit så jeg håper jeg har den på mandag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå