_ducktales_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Hei hei.. For å ta ibruk directx 10.. Er jeg da nødt til å ha et 64bit windows? Ingen måte å få dette til å fungere i winxp 32? Gjelder dette å ha mer enn 4gig ram også? Endret 12. oktober 2009 av _ducktales_ Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) 32 og 64 bit funker, men du må nok ha Vista eller nyere Windows. Med mindre du skal begynne med særiøs "triksing" og da vet jeg ikke om det er lovlig en gang.. Edit: For å ha 4GB eller mer med RAM må du ha 64-bit. 32-bit xp støtter "3,noe" GB med RAM. Edit: Våger meg utpå å si at det WheelMan delte med oss var hovedgrunnen til at jeg gikk inn i tråden.. Glemte å nevne det Endret 12. oktober 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Så selv om jeg installerer xp 64bit så virker ikke dx 10? Vet du om noen triksing som får dette til? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Så selv om jeg installerer xp 64bit så virker ikke dx 10? Vet du om noen triksing som får dette til? Nope.. Triksing? Det var noe jeg sa. Sikkert noen som kan få det til, men hele tanken virker syk for min del Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 SÅ hvis man vil spille nye spill som kommer fremove rmå man egentlig nødt til å oppgradere OS da? eller kommer spillene til fungere med dx9 i lange tider ? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 spillene vil vel fungere en stund til, men xp er et dødt OS, fra microsoft sin side. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ta det med ro, du vil kunne spille veldig mange spill fremover med "styggere" grafikk enn om du hadde spillt de på Dx10 og DX11 under Windows 7 64bits. Men ønsker du å spille de tøffeste spillene med maks detaljer så kommer du ikke unna at du må oppgradere både maskinvare og operativsystem. Anbefaler på det sterkeste at du satser på windows 7 home 64bits. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 DirectX 10 og spesielt DirectX 11 har noen temmelig store fordeler fremfor DirectX 9 som gjør at jeg mistenker at DX9 dør forholdsvis fort nå som Windows 7 kommer ut. En kan ikke lage et spill som støtter DX 10 fullt ut og likevel også samtidig støtte DX9. Hvis de støtter begge deler er DX10 delen bare en gimmick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå