1-papa Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Har da NGT og har tatt en test på www.speedtest.net hvor jeg fikk 3.7MB/s.. Men..her kommer det.. Jeg laster ned en god del filmer og musikk fra torrentsider som trengs invite only og har fri hastighet hvis man betaler en liten sum per måned.. Der har jeg maks fått 430kb/s. Har en kamerat av meg som har over 1 000 kb/s og samme linje som meg. Min router er NGT sin standard, Inteno X5668 og kjører da trådløst i huset, har testet med vanlig "LAN" kabel, men samme hastigheten. Så..hjelp? Hvordan kan jeg laste ned på f.eks +1 000kb/s fra Torrentsider? Dette gjelder da ikke BARE torrentsider, men også generelle sider hvor jeg laster ned programmer med vanlige .exe downloader. **Disclaimer** Progammer og diverse som jeg laster ned er av lovlig art, så da er iallefall det oppklart Mvh 1-Papa Lenke til kommentar
War Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) men også generelle sider hvor jeg laster ned programmer med vanlige .exe downloader. På disse sidene så har disse ofte et tak, du kan sitte på 60MB men fortsatt bare få 70bks når du laster ned tore på sporet. Det bestemmer de du laster ned ifra. På Torrents, laster dere ned de samme torrents? Har dere samme atributter? Samme router? Samme port åpen? Det er ikke linjen ned som bestemmer det, du kunne hatt 60MB og ikke fått mer en 400 ned med samme innstillinger/torrents som akkuratt da. Se om du finner din router her http://portforward.com/ Endret 12. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
1-papa Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, min router er på portforward, har brukt den siden ganske ofte, har også fulgt instruksjonene der. Så det lyser grønt. Når det kommer til torrentsen så laster vi ned fra samme side begge 2, men router er forskjellig. Spurte de på NGT om det var routeren som hadde noe maks ned hastighet men det var det ikke. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Fra toppen av hode mitt kan dette ha 3 årsaker. 1. Share ratio. Noen private trackere gir deg prioritet opp mot hva share ratioen din er. Den logger hvor mye du har lastet ned i forhold til å ha lastet opp. 2. Software cap Noen torrent clienter har en tendens til å sette rare default settinger. Dette medfører rariteter som maks opp-/nedlastings hastighet og maks samtidige downloads. 3. Seedere vs leechere. Nedlastinghasstigheten kommer ikke fra trackeren. Den kommer fra de som seeder. 10 seedere produserer ikke en slags default nedlastings hastighet. De varierer på hvor hva de har dedikert til opplasting og hvor mye av det går til hver av de torrentene de seeder. Dette har stor fluks. I tillegg kommer de andre leecherne og med hvilken hastighet laster de opp om de gjør det i det hele tatt. en slags forenkla formel for nedlastings hastighet er : (Seedernes opplastingshastighet)+(leechernes opplastingshastighet)/antall leechere = din nedlastings hastighet. 30 +20/20= 2,5 Det jeg ser for meg ut fra det du sier er at selv om dere laster ned fra samme side laster dere ned ulike torrents og han laster mest sannsynelig fra torrenter med bedre seeding enn deg. Evt har han en bedre ratio. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Tipper trådstarter blander kiloByte og kilobit. 1kByte = 8kbit 3,7Mbit = 462kByte og du måler 430kByte... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dette er enkelt å forklare. speedtest (som de fleste hastighetsmplere og ISPer) måler i Kilobits/sek (Kb/sek). Utorrent måler i KiloBytes/sek. 1KB = 8Kb Om du laster ned 340KB/sek så er det samme som 3440Kb/sek, og det stemmer jo fint med målingen din (litt lavere får du pga. overhead osv.) 1000KB/sek kan du ikke få ved mindre du har en linje på minst 8Megabit/sek, så om kompisen din har samme linje så kan han ikke ha gjort det, eller så roter du med noe av den informasjonen som du gir oss... -Stigma Lenke til kommentar
1-papa Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Var faktisk ikke klar over at det ble målt i Bytes. Men da stemmer det vel ganske bra da..da sier jeg bare tusen takk for svar og hjelp Mvh 1-papa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå