Gå til innhold

IKKE Oktoberfest - ventle - Nikkor 50mm F2

Anbefalte innlegg

Du har nok rett i det, jeg var vel litt for utålmodig til å heller bruke skikkelig lange lukkertider for å få optimalt resultat. Jeg fant i dag ut at den infrarøde fjernkontrollen kan brukes til å starte og stoppe eksponeringen i bulb, og har eksperimentert litt med det i kveld :)

Men først en oppsummering fra helga - jeg har vært på treningssamling i fjellet og tok frivillig frihelg fra data og internett, kun trening, soving og fotografering. Herlig! Her kommer helgas bilder:

23. oktober

post-78758-1256593273_thumb.jpg

F2, 1/50 sekund. Ett bilde av min søster som trener stående skyting på innendørsbane.

24. oktober

post-78758-1256593337_thumb.jpg

1/320 sekund, muligens F5.6. En studie i god skøyteteknikk.

25. oktober

post-78758-1256593434_thumb.jpg

1/320 sekund, uviss blender. På joggetur i fjellet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

26. oktober

Dagens bilde er ett forsøk på bedre nattfoto. Jeg trasket opp på Våttakammen for å se om det var noen gode motiver, og der lå Munkholmen, og ett eller annet inne på Frosta som lager ett ganske spektakulært lys på den lettskyede kveldshimmelen. Noen drivhus kanskje?

300 sekunder, F11, Iso 200, stativ og infrarød fjernkontroll.

post-78758-1256593720_thumb.jpg

Jeg prøvde også å ta ett bilde langt ute av fokus, bare for å teste. Ikke så meningsfullt bilde, men fine farger og former, legger ved denne versjonen i spoiler.

post-78758-1256593778_thumb.jpg

Lenke til kommentar

28. oktober

Ikke ett veldig originalt bilde i dag, men lyset i Trondheim i ettermiddag var så fantastisk at det måtte bare bli ett solnedgangs/skumringsbilde. Bildet er tatt fra Byneset og såvidt jeg vet er det Børsa som er avbildet.

F11, 30 sekund, stativ.

post-78758-1256765180_thumb.jpg

Lenke til kommentar

29. oktober - ikke bilde. Jeg er ikke særlig fornøyd med noen av de jeg tok, så dette blir første dagen jeg ikke leverer noe siden jeg startet opp.

30. oktober

Eksperimentering med en oppsats av tilgjengelige remedier...

F2, 1/8 sekund, stativ og lys fra en LED-hodelykt.

post-78758-1256897994_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Lite kommentarer her, er lov å gi konstruktiv kritikk selv om bildene ikke er så mye å skryte av også vet dere :)

31. oktober

Frode har fått ett stikk i fingeren for å avgi en liten blodprøve under treningsøkt. Bildet ble tatt veldig på sparket da jeg selv nettopp hadde gitt blod, men lys og utsnitt ble litt spennende likevel :)

F4, 1/320 sekund

post-78758-1257024842_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sykkelbildene dine likte jeg veldig godt, spesielt det første. Det at det er selvportrett gjør det bare enda bedre. Jeg er imponert! "Tilt-shift"-bildet likte jeg også. Jeg synes du fikk miniatyr-effekten bra til.

Ellers bra gjennomført "IKKE Oktoberfest" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...