Gå til innhold

Treg rendering i Sony Vegas

Anbefalte innlegg

hei!

Når jeg skal rende i Sony vegas 8 pro, får jeg et problem hvor det tar så lang tid. Selv om klippenenes lengde er på 2 min tar det lang tid, rundt opptil en time.

Jeg bruker et Canon Legria hf 200 kamera, og tar opp med høyest kvalitet (Merker at filene til Canon er grusomt store)

Er usikker på hvilken format jeg skal rende filmene i. Men selv med default .avi tok 40 min med opptak rundt 12 timer å rende.

Har gått etter en guide hvor å lage en "youtube format" som funket bra og renderingen gikk litt raskere, men kvaliteten ble ikke som forventet, dårligere enn selve filens opprinnelse.

Skal det ikke være mulig at det tar kortere tid å rende? Selv med HD rendering.

Har ikke noe dårlig pc vil jeg si. Jeg tipper renderingen er avhengig av CPUens hastighet. Jeg har en 2.5 GhZ quad core (intel Quad Q9300) og skjermkortet har vell ikke så mye og si, men det er gtx 295. Formaterte Pcen nylig også, men det er det samme fortsatt.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Har gått etter en guide hvor å lage en "youtube format" som funket bra og renderingen gikk litt raskere, men kvaliteten ble ikke som forventet, dårligere enn selve filens opprinnelse.

Du kan da strengt tatt ikke mene at du vil forvente å få samme kvalitet på klippet etter du har rendret det til et lossy format?

Lenke til kommentar

Du kan da strengt tatt ikke mene at du vil forvente å få samme kvalitet på klippet etter du har rendret det til et lossy format?

Nei det var ikke det jeg forventet, men kvaliteten ble rett og slett elendig. Men kan hende jeg gjorde feil når jeg konfiguerte formaten.

Lenke til kommentar

Kjøp deg DivX eller last ned Xvid. Jeg rendrer mine videoer i AVI 720p med codecen valgt under custom. Funker veldig bra til opplasting til youtube. Grei kvalitet, mindre størrelse på filen og kompatibelt med youtube.

Når det gjelder rendring fra Canon HF så gikk jeg over til i7-pc da jeg kjøpte sånt kamera. Hadde ikke sjans til å rendre på gamle-pcen som fungerte greit til å rendre HDV video fra et Sony kamera.

Tips er vel å skru av alt annet på pcen og sette Vegasprosessen til high priority i Windows Task Manager. Skjermkort har ingenting å si, men jo mer ram du har jo bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...