Gå til innhold

objektiv anbefaling canon 450d.

Anbefalte innlegg

:ohmy: Hei har canon 450d og kit objektiv(18-55 is)+70-300 is usm fra canon.Det jeg lurer på er å kjøpe meg en 50mm f.1,4 eller en 50mm f1,8 begge canon,hva anbefales, er f.1,4 verdt prisforskjellen?,lurer også på sigma 18-250 med stabilisator,er 70-300 overflødig da eller er den å foretrekke fremfor sigma`en,er fersk og er redd for å bytte objektiv for ofte med tanke på rusk i camerahuset.Er det andre anbefalinger til objektiv tas de i mot med stor takk,de jeg har kan da selges.Det bør nevnes at jeg ønsker å ta bilder av fugler,natur og mennesker/ansikter.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Canon EF 50mm f/1.4 USM er et bedre objektiv enn Canon EF 50mm f/1.8 II. Byggekvaliteten er bedre, det har bedre lysstyrke, de optiske egenskapene er bedre, fokuseringen er raskere og stille, og så videre. Om det er verdt prisen - det er opp til hver enkelt å avgjøre.

Siden du allerede har en 70-300mm vil 18-250mm være noe overflødig. En normalzoom med f/2.8 er i mine øyne et bedre kjøp. Tamron 17-50mm f/2.8 er et godt valg.

Lenke til kommentar
Canon EF 50mm f/1.4 USM er et bedre objektiv enn Canon EF 50mm f/1.8 II. Byggekvaliteten er bedre, det har bedre lysstyrke, de optiske egenskapene er bedre, fokuseringen er raskere og stille, og så videre. Om det er verdt prisen - det er opp til hver enkelt å avgjøre.

Siden du allerede har en 70-300mm vil 18-250mm være noe overflødig. En normalzoom med f/2.8 er i mine øyne et bedre kjøp. Tamron 17-50mm f/2.8 er et godt valg.

Enig.

Men Sigma sin 50mm f/1.4 bør også nevnes når man først diskuterer 50mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...