Gå til innhold

Hvilken bruksmobil til hardt bruk?

runealm

Anbefalte innlegg

Hei, er kommet litt i bakleksa i forhold til mobil så jeg trenger litt råd om hvilken jeg bør kjøpe.

Jeg trenger i utgangspunktet bare en enkel og funksjonell mobil uten alt for mye funksjoner.

Jeg er i utgangspunktet SE mann men er åpen for annet selv om jeg i utgangspunktet hater Nokia (gammel historie som jeg ikke skal komme inn på nå)

Sliter med at telefonene mine ikke varer lenge, ca et halvt år før de tar kvelden. Min nest siste varte trekvart år og er en Sonim XP3 så det sier litt om bruken.

XP3en er kun mikrofonen som er dårlig så det blir vel ordnet på garanti.

Alle mine telefoner er veldig oppripet etter et par uker så oppløsning på skjerm o.l er ikke nøye, en skarp skjerm er ikke bedre enn en lavoppløst en når glasset er oppripet.

Har nå en Samsung B2700 som er det største søppelet som er å få kjøpt, dette er en telefon jeg ikke anbefaler noen å se på. Så med min nykjøpte erfaring med Samsung så vil jeg nok aldri prøve det merket igjen.

Men tilbake til min hovedfunksjon, jeg skal ha en telefon som er rimelig holdbar og som primært er grei til å ringe med og den kan gjerne ha alt mulig av nymoderne funksjoner (jeg liker avanserte duppeditter) men det som er viktigst er at den har en godt fungerende blåtann og lommelykt. Det er et pluss hvis den har USB plugg og god batteritid.

Mine siste telefoner har problemer med Blåtann og her er mine erfaringer:

Sony Ericsson: Alle disse jeg har hatt fungerer prikkfritt med blåtann på alle mine enheter.

Sonim XP3: Fungerer greit på Parrot CK3100. Kan ringe ut med original Toyota Blåtann, men ikke motta samtaler. Kan bruke gamle headsett men kan ikke bruke nyere headsett.

Samsung B2700: Fungerer greit på alle mine headsett. På original Toyota Blåtann kan jeg av og til ringe ut og hvis jeg kan ringe ut kan jeg ikke avslutte på handsfree. Når jeg avslutter kommer ikke radioen inn igjen før jeg restarter bilen. Jeg kan ikke motta anrop. Alt i alt, en meget dårlig funksjon.

På min Parrot CK3100 er det verre. Den parrer seg opp greit. Hvis jeg ringer ut fra telefon går dette greit. Men jeg kan ikke avslutte samtalen fra handsfree, dette må jeg gjøre fra telefon. Og da slår den seg av. Får jeg et innkommende anrop og svarer på handsfree slår telefonen seg av. Hvis jeg svarer på telefonen går den i fullstendig heng og jeg må ut med batteriet før jeg kan bruke den.

Så det jeg er ute etter er primært en god SE som virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...