Perthyzz Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tiden er inne for innkjøp av husets første flat-TV. Planen var Samsungs LE40B535 til ca 6000 kr, men da vi dro ut fra Elkjøp hadde vi endt opp med å ha lagt inn en bestilling på LG 42LH5000. Selgeren på Elkjøp sa at vi skulle få en veldig god deal siden de ikke hadde den på lager: 9000 kr i stedet for 12000 som var den egentlige prisen. Da vi kom hjem oppdaget vi at den (selvfølgelig) var enda billigere på nettet, men det er en annen sak. Spørsmålet er som følger: Er LG’n verdt de ekstra 3000 kronene? Skjønner at det er mange forskjeller, men den største er vel Samsungens 50 Hz mot LG-ens 200 Hz. Hva mister jeg og hva får jeg med tanke på lav og høy hertz? Har lest litt rundt, og skjønner at ikke alle er udelt positive til høy Hz. TV’n skal brukes til allsidig bruk: Spilling, film- og tv-titting og tilkobling til PC. Håper det er noen der ute som har synspunkter! Har funnet en del stoff om Samsungen, og har skjønt at det er en god TV til den prisen, men har dessverre ikke lykkes i å finne så mye info om LG’n. Hvis noen har tips om TV-er som de mener er bedre innenfor denne budsjettklassen (6k-9k), så taes de også imot med takk! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det skrives alt for lite om LG og det skrives vitterlig alt for mye om Samsung. LG er svært gode på flat tv-er, men hvilken du skal velge av disse to er ikke helt lett å si. Personlig ville jeg valgt LG siden den har 200hz... Dette kan du skru av om du ønsker, men muligheten er viktig. Lenke til kommentar
Perthyzz Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Tusen takk for svar! Ble så vi valgte Samsungen. Vi skal ha den i tv-stue nr. 2 (aka. kjelleren) , så da ble det til at vi tenkte mest på prisen, sånn at vi heller kan legge et ekstra par-tre tusen i budsjettet når den gamle CRT'n er klar for pensjonisttilværelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå