Nicolai93 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Heisann heisann. Har nettop startet med et selvkomponert 10 ukersprogram som er bygd opp rundt 5x5. Er midt i bulken nå, så denne tror jeg blir bra fram til jul. Treningsprogram fra 12. oktober til 21. desember. Mandag: Bryst: Hantelpress: 15x2 + 5x5 Incline benk: 5x5 Cablecross under: 5x5 Cablecross over: 5x5 Karbohydratinntak Skulder: Sidehev: 15x2 + 8x3 Fronthev: 8x3 Sittende militærpress i smith: 8x3 Karbohydratinntak Triceps: Extensions: 15x2 + dropset Enarms extension: 8x3 Dips: 5x5 Tirsdag: Rygg: Nedtrekk rett stang: 15x2 + 5x5 Nedtrekk smalt grep: 5x5 Hantelroing: 5x5 Shrugs: 5x5 Karbohydratinntak Bein: Extensions: 15x3 + 5x5 Knebøy: 5x5 Nordic Hamstring: 5x5 Utfall: 5x5 Tåhev: 15x4 Uttøying Karbohydratinntak Mage og korsrygg: Valgfritt Onsdag: Bryst: Benkpress: 15x2 + 5x5 Incline benk: 5x5 Decline benk: 5x5 Flys i maskin: 5x5 Karbohydratinntak Triceps: Extensions tau: 15x2 + 8x3 Franskpress + smalt grep benkpress: 8 + 10x3 Dips: 5x5 Karbohydratinntak Biceps: Curl med tau: 15x2 + 5x5 Liggende nedtrekk: 5x5 Pullups: 5x5 + 3x3 negativ Torsdag: Rygg: Chins: 5x5 Hantelroing: 5x5 Stående roing: 5x5 Smalt nedtrekk: 5x5 Nedpress: 8x3 Karbohydratinntak Skulder: Valgfri oppvarming: 15x2 Stående militærpress: 5x5 Sittende militærpress bak skulder: 5x5 Arnold press: 8x3 Karbohydratinntak Mage og korsrygg: Valgfritt Fredag: Bein: Markløft: 15 + 5x5 Utfall: 5x5 Hamstring: 12 + 5x5 Tåhev: 15x4 Karbohydratinntak Biceps: Curl: 15x2 + 5x5 + dropset Curl i maskin: 5x5 Kommentarer, kritikk, ros eller tips til treningsprogrammet blir satt stor pris på! Er ikke en personlig trener, elsker bare det jeg driver med! Kommer kanskje også etterhvert til å føre treningsdagboken min inn her, om det kan være interessant! Mvh Nicolai Edit: Bare her spoilerteksten ikke vil vises? Endret 12. oktober 2009 av Nicolai93 Lenke til kommentar
Foror Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Nope, mulig det er no her og. Men jeg ser ikke hva det er under "spoilerteksten". Lenke til kommentar
Nicolai93 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Greit, da legger jeg ut programmet som vanlig tekst: "Treningsprogram fra 12. oktober til 21. desember. Mandag: Bryst: Hantelpress: 15x2 + 5x5 Incline benk: 5x5 Cablecross under: 5x5 Cablecross over: 5x5 Karbohydratinntak Skulder: Sidehev: 15x2 + 8x3 Fronthev: 8x3 Sittende militærpress i smith: 8x3 Karbohydratinntak Triceps: Extensions: 15x2 + dropset Enarms extension: 8x3 Dips: 5x5 Tirsdag: Rygg: Nedtrekk rett stang: 15x2 + 5x5 Nedtrekk smalt grep: 5x5 Hantelroing: 5x5 Shrugs: 5x5 Karbohydratinntak Bein: Extensions: 15x3 + 5x5 Knebøy: 5x5 Nordic Hamstring: 5x5 Utfall: 5x5 Tåhev: 15x4 Uttøying Karbohydratinntak Mage og korsrygg: Valgfritt Onsdag: Bryst: Benkpress: 15x2 + 5x5 Incline benk: 5x5 Decline benk: 5x5 Flys i maskin: 5x5 Karbohydratinntak Triceps: Extensions tau: 15x2 + 8x3 Franskpress + smalt grep benkpress: 8 + 10x3 Dips: 5x5 Karbohydratinntak Biceps: Curl med tau: 15x2 + 5x5 Liggende nedtrekk: 5x5 Pullups: 5x5 + 3x3 negativ Torsdag: Rygg: Chins: 5x5 Hantelroing: 5x5 Stående roing: 5x5 Smalt nedtrekk: 5x5 Nedpress: 8x3 Karbohydratinntak Skulder: Valgfri oppvarming: 15x2 Stående militærpress: 5x5 Sittende militærpress bak skulder: 5x5 Arnold press: 8x3 Karbohydratinntak Mage og korsrygg: Valgfritt Fredag: Bein: Markløft: 15 + 5x5 Utfall: 5x5 Hamstring: 12 + 5x5 Tåhev: 15x4 Karbohydratinntak Biceps: Curl: 15x2 + 5x5 + dropset Curl i maskin: 5x5" Mulig navn på øvelser og slike ting varierer, men det er nå dette øvelsene kalles der jeg trener! Hadde første mandagsøkta i dag, og må si jeg er veldig fornøyd! Endret 12. oktober 2009 av Nicolai93 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvor lenge har du trent? Lenke til kommentar
Nicolai93 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Har trent 3-6/7 dager i uken siden februar i år. Har kun kjørt 12-15 reps og etter min mening er det nå på tide med litt skikkelig muskelbygging. Er forresten 16 år med et kaloriinntak oppimot 5-5500 kcal. Er såpass høyt fordi det ofte blir 2 relativt harde økter om dagen, går på idrett Lenke til kommentar
Knife Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 For det første, kroppen trenger hvile. Du bygger bare muskler når du hviler, så det er dumt å trene så mange ganger. For det andre, det programmet du har tenkt å kjøre nå er bygget opp av for mange iso øvelser og tipper også at du har flere press øvelser enn dra, som da leder til dårlig kroppsholdning. Og la meg spørre, hvor er den mest viktigste øvelsen av alle? KNEBØY?. Og hvorfor så mange biceps øvelser og triceps? Holder massevis med Dips og Chin ups. Jeg kunne dog laget et treningsprogram som bare hadde bestått av 4-6 øvelser som trener alle de samme musklene som 10-15 øvelser gjør. Jeg sier ikke at dette er et elendig program, hadde helt sikkert funket for en bodybuilder som har trent et par år, men en fyr som deg?. Tviler. Lenke til kommentar
Nicolai93 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Men en fyr som deg?. Tviler. Jeg har ikke lagt ut hva jeg trener med, mål eller noe annet enn alder og kaloriinntak - så ikke noen spydigheter er du grei. KNEBØY? "Knebøy: 5x5", ja takk mange takk. Jeg vet hva jeg driver med, men takk for tanken EDIT: Og for å svare på det angående hvile. La meg gjøre et regnestykke: ca 4 timer trening daglig = 1/6 av dagen, skole 8 timer daglig (ca) = 2/6 av dagen, 8-10 timer søvn= 2/6 av dagen, hvile om lag 4 timer daglig = 1/6 av dagen. Selv med barneskolekunnskaper i matte kan man komme fram til at dette blir 50/50 arbeid/hvile om dagen, om ikke mer hvile. Helger er også treningsfri, noe som medfører enda mer hvile. Jeg gjentar; jeg vet hva jeg driver med, men takk for tanken EDIT2: Jeg har trent generelt i 11 år, men kun styrke siden februar i år. Endret 13. oktober 2009 av Nicolai93 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Hvis du vet hva du driver med, så hvorfor lager du en tråd om programmet ditt da? Jeg sier at det programmet du kjører er for mange iso øvelser. Sorry så ikke at du hadde knebøy med, men jeg synes at knebøy er den viktigste øvelsen, og bør da kjøres oftere. Jeg kjører da knebøy 3 ganger i uken med gode resultater. Endret 13. oktober 2009 av Pijus Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kor sterk er du / RAW? Kva er formålet med treninga? For mange iso-øvelser. Kvifor fleire øvingar på små muskelgrupper som triceps og biceps? For lite kvile, du bør ha ca.48t mellom kvar økt, dette inkluderer evt. andre typer trening som kondisjonstrening eller kampsport. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Synes Marklöft dagen etter rygg blir litt for mye Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 For lite kvile, du bør ha ca.48t mellom kvar økt, dette inkluderer evt. andre typer trening som kondisjonstrening eller kampsport. Enig i at det er for lite hvile, men resten av utsagnet er jeg uenig i. Man kan trene ben mandag, overkropp tirsdag, ben onsdag osv., som et eksempel. Dessuten har ikke kondisjonstrening / langkjør en slik 48t regel. Den gjelder hovedsak hver enkelt muskelgruppe ved hard trening. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis du kombinerar styrke og konisjonstrening med høg intensitet, vil du sende forvirrande signal til muskulaturen. Trener du overkropp på mandag og beinflyr ut i skogen på tirsdag vil musklane restituere fordelt over dei to aktivitetane, istaden for å bruke meir tid på å restituere overkroppen. Detter er annerledes for erfarne vektløftarar som har ein kropp som er betre tilpassa opplegget. Eg har sjølv prøvd å kjøre splitt 5 dagar i veka, det fungerar dersom du velger veldig spesifikke øvelsar som kun går på adskilte muskelgrupper. Trener du f.eks franskpress og bicurl på mandag er du ikkje i form til å løfte markløft eller skulderpress på tirsdag. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Da er vi enige. Kan hende jeg mistolket innlegget ditt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis du kombinerar styrke og konisjonstrening med høg intensitet, vil du sende forvirrande signal til muskulaturen.Trener du overkropp på mandag og beinflyr ut i skogen på tirsdag vil musklane restituere fordelt over dei to aktivitetane, istaden for å bruke meir tid på å restituere overkroppen. Detter er annerledes for erfarne vektløftarar som har ein kropp som er betre tilpassa opplegget. Eg har sjølv prøvd å kjøre splitt 5 dagar i veka, det fungerar dersom du velger veldig spesifikke øvelsar som kun går på adskilte muskelgrupper. Trener du f.eks franskpress og bicurl på mandag er du ikkje i form til å løfte markløft eller skulderpress på tirsdag. Hva hvis du trener 3 dagers helkropps-program og driver kondisjontrening? Er det bedre? Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hvis du kombinerar styrke og konisjonstrening med høg intensitet, vil du sende forvirrande signal til muskulaturen.Trener du overkropp på mandag og beinflyr ut i skogen på tirsdag vil musklane restituere fordelt over dei to aktivitetane, istaden for å bruke meir tid på å restituere overkroppen. Detter er annerledes for erfarne vektløftarar som har ein kropp som er betre tilpassa opplegget. Eg har sjølv prøvd å kjøre splitt 5 dagar i veka, det fungerar dersom du velger veldig spesifikke øvelsar som kun går på adskilte muskelgrupper. Trener du f.eks franskpress og bicurl på mandag er du ikkje i form til å løfte markløft eller skulderpress på tirsdag. Hva hvis du trener 3 dagers helkropps-program og driver kondisjontrening? Er det bedre? Jeg lurer og på dette, kjører 3 dagers program, med kondisjon på fri dagene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå