Gå til innhold

[Løst]Kjøpe Windows 7 rimelig

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har planer om å kjøpe Windows 7 Ultimate så fort det kommer ut nå mot slutten av måneden.

Jeg har søkt litt på nettet og ser at operativsystemet er mye billigere på utenlandske nettbutikker, som for eksempel Microsoft sin nettbutikk i USA, og Amazon. Jeg har prøvd å bestille fra begge disse sidene, men har fått beskjed om at jeg ikke kan kjøpe det når jeg er fra Norge. Det samme gjelder hvis jeg bare velger "download" kjøp fra Microsoft.

Jeg skjønner i og for seg at det er gjort slik, siden salget kanskje helst skal følge markedet i landene de selges. Allikevel er det frustrerende å se at Ultimate selges for 1700 kr på microsoft USA sine sider, mens det koster 2700 elns i Norge.

(OPS! Så feil på nettsidene. Jeg så på en upgrade versjon, men jeg må ha fullversjon. Men prisforskjellen er allikevel på 1000 kr da..)

Jeg har alltid brukt engelsk versjon av operativsystemene jeg har hatt, og derfor tenker jeg å fortsette med det. Er ikke interessert i noen OEM versjon.

Er det noen som vet om noen steder der man kan få kjøpt Windows 7 Ultimate betydelig billigere enn fra norske nettbutikker?

Endret av audi91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, det så bra ut.

Hvor mye vil frakta koste? Så på denne siden: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/d...odeId=200396010 , men er ikke sikker på om jeg skjønte den. Er det riktig med 4,49 pund?

Gikk helt ut til ordrebrekreftelsen, og der stod det at frakta koster 5,48 pund. Pundet er på 8,9 nå, så det vil koste ca 1287 kr for Windows 7 Ultimate full, i tilleg til moms og toll da.. Sparer rundt 1000 kr på det i forhold til vanlig pris i Norge:P

Da var Windows 7 Ultimate bestilt, gleder meg!

Tusen takk:)

Endret av audi91
Lenke til kommentar

Varierer, men hvis du bestiller, så får du beskjed. Ettersom det er preorder, så kan du kansellere etterpå om du ikke får se bekreftelse før du trykker place order :)

Husk at du må legge på 25% og 106kr for fortolling og m.v.a. Men det burde bli mye billigere enn W7 Ultimate retail her i norge uansett.

Lenke til kommentar

Ser at du har bestilt, men du kan jo avbestille helt frem til 21.oktober uten at det koster deg noe.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller bestilt Windows 7 Home Premium. Det er ingen grunn til å bruke Ultimate om du ikke trenger Bitlocker og muligheten til å enkelt bytte språk via update.

Du kan uansett bytte språk til norsk på Windows 7 Home Premium.

W7 HP er ikke så strippet som Vista Home Premium og inneholder så og si alt som Pro og Ultimate versjonen inneholder.

Det er penger spart, og du vil neppe merke noe til det. Men det er bare mitt råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...