railcat Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Airbaglyset fortsetter å lyse etter oppstart og det står airbag feil i kjørekomputeren. Jeg koblet til diagnosekabelen og i feilsøkingsprogrammet stod det "too high resistance driver airbag". Slik jeg tolker det er kan det være at det er ett brudd i kabelen til airbagen. Har hørt at dette er en vanlig feil på passat og at det mest sannsynlig er ett brudd på kabelen til airbagen og at denne befinner seg under setet... Er det noen der ute som vet mer om dette og eksakt hvordan kabel det er snakk om? Vil gjerne få fikset dette før eu godkjenning:) Forresten; er det noen som vet om det er tillatt med uorginalt xenon i fjernlysene eller om jeg burde fjerne disse før eu godkjenningen? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Det kommer helt an på hvilken airbag det er snakk om. Jeg regner med at denne passaten også har en side-airbag i setet og dersom det er denne det er snakk om så kan du sjekke kablingen under setet ditt. Dersom det er hoved-airbag så må du rette fokus mot ratt og kabling der. Det behøver ikke være brudd i lederne, men kan også like gjerne være dårlig kontakt i kontaktstykkene. Endret 13. oktober 2009 av sjokolademelka Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 De under setene er kun hvis det er noe galt med sideairbag, det er fordi spennet ikke blir helt det samme over tid. Kan som regel fikses enkelt ved å sprute litt kontaktspray inn i kontaktene. Fikk du denne meldingen (og samme koder, oo588: 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)32-10 - Resistance too High - Intermittent Så er det mest sannsynlig sleperingen som må byttes, den koster nok en del kronasjer. Kanskje du kan finne en på ebay eller brukt. Lenke til kommentar
railcat Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Fikk akkurat denne meldingen, men hornet fungerer som det skal så kan det da være sleperingen? Jeg heller litt mot noen ledninger som ikke fungerer helt som de skal.... Lenke til kommentar
railcat Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 Er det forresten noen som vet om bilen blir EU-godkjent med denne feilen? Man får jo eu-godkjent biler uten airbager... Lenke til kommentar
railcat Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 YES! Heldigvis var det ikke verre enn at det var ledningstrøbbel! Jeg regulerte rattstammen helt ut og slettet feilkoden, og; BADABING!!!! Der var feilkoden borte!! Nå blir det bare å ha rattet slik til etter eu-godkjenningen og så får jeg prøve å finne ut akkurat hvor ledningsfeilen ligger:D Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 med denne løsningen høres det mest ut som slepering syns nå jeg... Lenke til kommentar
railcat Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvordan slepering mener du? Den som sitter i rattet? Hornet fungerer helt fint, går ikke disse på samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå