Gå til innhold

Vil lære meg å beherske spansk.

Krom-stag

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har det seg slik at jeg har hatt spansk i ca 2 1/2 år på ungdomsskolen. Det er først etter den 17 dagers lange turen til USA nå nylig som har gjort meg bevisst på at, spansk er et nyttig språk, det er greit å kunne et ekstra språk.

Med de 2 årene med spansk på skolen plukket jeg selfølgelig opp noe, det var mest verb, så jeg måtte gjette meg til resten av setningene utifra et verb. Så kommer mitt spørsmål da. Hvordan kan jeg forbedre spansken min? Jeg har mye tid, iom at jeg er bare 15 år så er det ikke nødvendig med noe lyn-kurs, vil bare forstå spansk og kunne snakke det nogenlunde greit.

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, det du kunne ha gjort var jo evt å begynne på videregående i spania. det er en skole i Alfaz del pí (gått der selv), norsk skole (http://www.costablancaskole.com/index.php?page=vgs20072008), mener de har fått en god del forskjellige linjer nå så du kan sjekke opp i.

Eneste minusen da er at du ikke får stipend med mindre foreldrene dine flytter og begynner å jobbe der nede, eller hvis du har asma, atopisk eksem, allergi, psykisk helse osv. så om du trikser mye med det så klarer du nok å få stipend, trenger ikke veldig mye penger for å overleve der nede. er jo et godt norsk miljø og. da får du god spansk på skolen og i dagliglivet, kansje noe som er verdt å ta en titt på :) ellers kan du jo altid ta studielån, det er jo ganske greit siden du ikke begynner å betale tilbake før du er fult utdannet:)

Annent en det og det nevn ovenfor så er det ikke mye andre alternativ enn å ta kvelds kurs antar jeg

Lenke til kommentar

Sant som bytex sier, vil du lære flytendes spansk har du ikke noe annet valg en å flytte til spania, de jeg kjenner som snakker flytende spansk har helst gått på spansk skole i spania, er noen få som har bodd der i noen år og gått på norsk skole som har fokusert hardt på å lære spansk og har lært det den veien, men tar mye lengre tid. Det de fleste gjorde var å ta et år av ungdomskolen på spansk skole for å lære språket, selvfølgelig så strøk i de fleste fagene siden du ikke forstår så mye det første halvåret og det betyr at du må ta den klassen om igjen (spanske systemet) så 1 ekstra skoleår for flytendes spansk (Lærer som regel veldig bra spansk med 1 år med kun spanjoler). Det er vell letteste måten å lære det på egentlig, men språk har sinn pris ;)

Lenke til kommentar
Tja. Jeg gjennomførte første klasse på videregående (daværende VGI) i Frankrike i en fransk klasse, med toppkarakterer. Så det trenger ikke ha noen høy pris å lære et språk.

Som betyr at du kunne fransk i det du meldte deg inn på skolen ;) jeg regner ikke med han kan halveis flytendes alt siden han spør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...